') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

HJÄRTLIG DUMLEKLADDKAKA!!


Halloj!!
Jag vill börja med att tacka för hjälpen i mitt förra inlägg då jag berättade om vår otur med kamerorna. Ni tipsade ju om att man kunde lämna in hos Siba istället nu när ON OFF har konkat. Och det stämde, så just nu har dom vår kamera där för lagning! Jag är troligen "kameralös" nu ett tag till och det är ju därför det inte blivit några inlägg på sistone....är ju inte så kul att fota med mobilen!  :(

MEN, när jag bakade denna Dumlekladdkakan till Alla Hjärtans Dag och upptäckte hur vansinnigt god den var så fanns det ju ingen annan utväg än att ta halvtaskiga bilder med mobilen ändå, för denna kakan måste jag ju bara tipsa er om! :D
Allra godast blir den efter en natt i kylen.






Det här behöver du till ca 8 pers:


100 g  smör
150 g  dumlekolor 
2 st  ägg
3 dl  strösocker
1,5 dl  vetemjöl
4 msk  kakao
1 tsk  vaniljsocker
0,5 tsk  salt





Så här gör du:


1. Smält smöret och dumlekolorna i en gryta. Vispa ägg och socker.

2. Rör ner mjöl, kakao, vaniljsocker och salt i äggblandningen.

3. Häll i smör och dumleblandningen. Häll smeten i en smord och bröad rund form med löstagbar kant.

4. Grädda i 175 grader i ca 20 min




Gör gärna kakan dagen innan och förvara i kyl så blir den ännu godare!
Servera med lättvispad grädde.







Jag stansade ut hjärtan med mina pepparkaksformar dagen till ära.
Blev faktiskt jättefint och något jag kommer göra igen om man tex bjuder på en kakbuffé.





Hoppas att ni har en härlig helg! Här i Skåne kom våren häromdagen.
Över tio plusgrader och riktigt milda vindar. Första gången i år som jag fick sätta på ac:n i bilen!
Tänk att man varje år blir så lycklig av det!  :D







Kommentarer
Postat av: Pauline

Hej,

Jag jobbar för sajten HittaRecept.se. Vi såg att du har goda recept i din blogg (http://ensidamedmat.blogg.se/) och vi rekommenderar att du tittar runt på sajten och kikar på "Matbloggstoppen".



Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!



Här kan du se hur många som är med i Matbloggstoppen på HittaRecept.se - http://www.hittarecept.se/matbloggstoppen



Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Matbloggstoppen!



Vänlig hälsning,



Pauline Torres

[email protected]

2012-03-05 @ 16:49:14
URL: http://www.hittarecept.se
Postat av: Milo

Älskar kladdkakor! Blev riktigt sugen på att baka kakan. I helgen kanske. :)

2012-03-06 @ 09:39:23
Postat av: Anna

Ja det är lika fantastiskt varje år! Tur vi har de olika årstiderna så man längtar ;) Kakan ser ju GRYMT god ut! Kram Anna

2012-03-06 @ 19:51:20
URL: http://iannasliv.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Visst har vi härligt väder här nere, även om det blivit lite kallare igen. Men solen och ljuset, så underbart det är!



Chokladkakor och så dumle i det, låter så attans gött!

2012-03-07 @ 19:47:02
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Hanna Ek

Söker personer som kan lägga lite åsikter på min blogg och om det är någonting som saknas i den, skulle vara roligt om du ville hjälpa till. Har en pågående tävling också som kanske intresserar! Kram på förhand.

2012-03-09 @ 19:08:24
URL: http://hnny.blogg.se/
Postat av: Milo

Testade att baka kakan. Så himla god den blev! Lätt att baka dessutom. :)

2012-03-11 @ 20:27:42
Postat av: Susanne

Så fin sajt du har :)! Jag ska testa att baka din dumlekaka...den såg helsmarrig ut!!!

2012-03-12 @ 22:07:34
Postat av: Pila

Åhh det vattnades i munnen direkt..

Är ju lite av ett träningsfreak, så håller mig undan sådant där..

Men när jag ska unna mig o bjuda på fika så ska jag garanterat göra dessa..

O att du formade dom till hjärtan gjorde ju hela kakan..

Smart där..:)

2012-03-13 @ 16:52:22
URL: http://pilaspepp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS