') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

OREO MUDCAKE,


Oj, så länge sedan jag skrev här nu! Jag måste säga att ni som tappert kikar in är fantastiska! 
Bloggen finns i mina tankar dagligen och jag har en hel del recept att delge er. Men så kollar jag på andra matbloggar och får minst sagt mindervärdeskomplex..... Jag har ingen proffskamera, jag "riggar" inte bilderna i fantastiska miljöer med olika tillbehör, jag retuscherar inte.... Så vem vill egentligen kolla på min futtiga blogg? 
Det är nog där jag har fastnat. Vad har ni för tankar om detta? 

Här har ju hänt massor sen sist, men jag tänker fresta med en urläcker MUDCAKE  jag gjorde i somras till Mollies 8-årskalas.
Kaloristinn men livsfarligt god! 



Det här behöver du:

150 gram smält smör
3 dl strösocker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 st ägg
2 dl vetemjöl
1 paket oreokakor

Topping
300 gram vit choklad
100 gram mörk choklad
100 gram smör
1 dl grädde
1 paket Oreokakor Mini eller vanliga som du halverar.
1 påse Marshmallows Mini
1 dl chokladsås


1. Smält smöret och låt det svalna. Blanda i resten av ingredienserna, ta ett ägg i taget och avsluta med mjölet. Grovdela Oreokakorna och blanda med i smeten. Häll smeten i en rund smörad och bröad springform. Grädda i 175 grader mitt i ugnen i ca 15 minuter, låt kakan svalna lite.

2. Finhacka chokladen till fyllningen, värm grädde i en kastrull och rör ner chokladen. Klicka i smör och rör till en jämn smet, låt svalna lite. Lägg minimarshmallows på den gräddade kakan, spara några till topping. 

3. Häll över fudgesmeten och häll på resterande marshmallows, tryck ner minioreokakor lite varstans och ringla över chokladsås. Låt kakan svalna och stelna i kylen minst 2 timmar.
Servera gärna med en klick grädde. 


Kakan är redo för ugnen.....

.....minimarshmallows! 😊

Smarrig chokladfudge hälls på.....

Det färdiga resultatet! 
Jag hittade tyvärr inga mini-oreos, men stora som delades mitt itu funkade lika bra! 

Lite bilder från dagen: 

Många paket blev det till den nybakade 8-åringen! 
Nån fördel med att vara ensambarn måste man ju ha! 😃

Farfar övervakar presentöppningen....

En spark med STORA hjul stod på önskelistan
och det var en av sakerna som gömde sig i paketen.....

Ett eget golfset med bag var en annan! 
Rosa såklart! 



Nu ska jag snart sticka och hämta upp Mollie från ett Halloween kalas men återkommer snart med fler recept! 

Ha en bra kväll! / Åsa.







Kommentarer
Postat av: Emma

Fast alltså, det genuina vardagliga är fantastiskt att se! Och ända sen du la upp en urgod köttfärssås (den med mjukost i) så vill jag mer än gärna ha recept härifrån :)

2015-10-17 @ 21:06:46
Postat av: Katarina

Du behöver absolut inte ha komplex. Din blogg är jättefin. Original är bäst, varför ska man hålla på och redigera, det ger ju inte en äkta bild av tillvaron.

2015-10-22 @ 17:33:52
Postat av: Jessica

Hej Åsa! Jag har läst din blogg sedan 2009-2010 och jag tycker den är fantastisk. Jag har aldrig reflekterat över om det är mobilbilder eller bilder tagna med systemkamera. Recepten får tala för sig själva, alla är så goda 😍. Fortsätt gärna och blogga, det är så roligt när du publicerar nya inlägg och jag tror vi är många som uppskattar din blogg. Hoppas du vill fortsätta. Kram!

2015-10-24 @ 09:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS