') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

GODASTE CHOKLADSÅSEN EVER!!!


Alltså....ni får verkligen ursäkta den trista och dåliga bilden idag.
Till skillnad från många andra matbloggare så äger jag ingen avancerad proffskamera, jag har inte heller redigerat eller stylat bilden. :))
Men har man ett fantastiskt recept får det tala för sig själv.
Sedan jag lagade denna chokladsåsen första gången så köper jag aldrig färdig på tub längre.
Så enkelt att vispa och koka ihop och så sjukt gott!!
Denna blir en lagom tjock och krämig chokladsås med lite kolasmak, pricken över i:et är havssaltet som bryter av perfekt!👌


Det här behövs till ca 6 pers:

1 msk smör 
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 msk ljus sirap
3 msk strösocker
1 dl vispgrädde
1 nypa havs/flingsalt


Gör så här:

1. Smält smöret, vispa ner kakaon.
Tillsätt resten av ingredienserna.

2. Låt koka ihop några minuter.
Häll över på flaska eller i en annan skål/bunke.

3. Ställ i kylen för att svalna, eller avnjut den ljummen till en riktigt god glass.


Oh my, vad jag blev sugen på Marängsviss nu!!
Bäst att gå och borsta tänderna och lägga sig nu innan sötsuget tar över! 😱





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS