') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

CRAVINGS!!


Godmorgon!
Idag har jag försökt att stiga upp lite tidigare än de andra dagarna och halv nio lyckades jag dra mig upp ur sängen. Då låg övriga kvar och snarkade gott!!
Men så trist det var att än en gång vakna upp till en grå och mulen himmel! Tre ggr om dagen kollar jag tre olika vädersajter för att se om det kaaaanske kan bli lite bättre väder så småningom men det verkar inte så... :(
 
Nu till något trevligare!
2005 var Peter och jag på en lyxig golfresa i Grekland. Anläggningen hette PORTO CARRAS och det var så himla NICE!!
Hotellet var femstjärnigt och den frukosten vi fick där var i särklass den bästa hotellfrukosten någonsin!!
Det fanns ALLT och lite till! Det jag fastnade speciellt för var att vid en av "stationerna" stod en kock och  grillade olika grönsaker. Så vansinnigt gott! Grillad zucchini blev min favorit, med olivolja och salt. MUMS!!
Så denna semestern har jag försökt återuppleva den lyxen och dragit fram grillpannan varje morgon och hyvlat zucchini för glatta livet. Nu har jag nog blivit beroende för jag MÅSTE ha det varje dag... :)
Man kan ha det på/till ALLT!
 
 
Beroendeframkallande??
 
Den enda nackdelen med att grilla dom i stekpannan är att brandlarmet ljuder nästan varje gång...ha,ha!!
 
Några körsbärstomater får också åka med...varma tomater är ju så mycket godare än kalla!
 
Lyxmackan: "Nybakad" baguette med en skiva ost och toppad med grillade tomater och zucchini!!
 
Eller som tillbehör till en god middag.....
 
 
 
Nä, mina vänner nu ska jag dra fram grillpannan igen!
 
 
Ha en underbar dag!/Åsa.



Kommentarer
Postat av: Tess

Låter väldigt intressant, ska prova det :)
Perfekt också i och med att jag försöker hålla kolhydraterna nere.

Svar: Ja, precis det är ett utmärkt tillbehör om man vill skära ner på "kolisar"!
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-11 @ 10:38:05
Postat av: Anonym

Mmm gott, jag hade grillad zuccini med mozzarella som tillbehör till grillat i helgen.

Svar: Åh det lät ju inte helt fel!
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-11 @ 19:54:03
Postat av: Milo

Visst är det gott! Ett tag åt jag det varje kväll ihop med stekt lök o stekta tomater eller morötter. :)

Svar: Åh så gott!! :)
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-11 @ 22:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS