') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

RESTFEST!!


Japp det hade vi igår! Att äta rester låter så tråkigt tycker jag, men säger man att vi ska ha restfest isället låter det genast mycket godare och roligare! :D
I frysen hittade jag överbliven köttfärssås från ett tidigare storkok och i kylen ett paket färska lasagneplattor. Detta, tillsammans med en bechamelsås och lite ost blev en ljuvlig festlig rätt!!


Idag blir det räkmackor för mig och Peter medans Mollie ska ha pizza. Hon har fått för sig att man måste äta pizza varje fredag. :D 
Önskar er alla en riktigt trevlig helg!







Det här hade jag:



Köttfärssås
1 pkt färska lasagneplattor
hemmagjord bechamelsås
chilimix (min favoritkrydda från Knorr)
riven ost




Så här gjorde jag:


1. Lägg en sträng med köttfärssås på en lasagneplatta och rulla ihop.
Lägg rullarna tätt ihop i en ugnsfast form.

2. Strö över lite köttfärssås ovanpå och krydda med chilikryddan.
Häll över bechamelsåsen så att det täcker.

3. Strö över riven ost och gratinera i ugnen i 200° i ca 15-20 min.



Servera med en god sallad!





Lägg en sträng med sås på varje platta....




...rulla ihop och lägg rullarna tätt i en ugnsfast form.




Strö över resterande köttfärssås.....




.....och häll över bechamelsåsen.
Avsluta med riven ost ovanpå. grädda i ca15-20 min.



Gratängen är klar!!




Mums!!






Kommentarer
Postat av: Jennys Matblogg

Middagen ser jättegod ut :-)

2012-01-30 @ 11:45:01
URL: http://minbebis.com/blogg/jennysmatblogg/
Postat av: Sanna

Mums! Undra om det blir detta till middag måntro? Tack för inspiration :)

2012-02-01 @ 11:25:20
URL: http://engnuttasocker.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ser suveränt gott ut



Såg din kommentar hos kryddburken om järn - och det stämmer inte att mjölk är hämmande när det gäller hemjärn. Så man kan med gott samvete fortsätta dricka god mjölk till blodpuddingen och skippa apelsinjuicen.



//dietist

2012-02-02 @ 16:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS