') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

MJÖLKCHOKLADPANNACOTTA!


God Kväll!
Nu är jag helt på banan igen känner jag! Som jag skrev innan så insjuknade jag förra veckan och trodde först att det var influensa, men det visade sig sen när jag ääääntligen (efter tre dagar) fick tid hos läkaren att det var det inte. Så när han sa orden halsfluss och att jag skulle få penicillin hade jag lust att krama honom!!!  Penicillin= bli frisk snabbt! Jag vet inte när jag hade detta sist och jag visste faktiskt inte att man kunde må så dåligt av detta!! Men nu så mår jag mycket bättre! Och aptiten är helt tillbaka oxå, på gott och ont, ha,ha!



Idag får ni receptet på vår nyårsdessert, nämligen en krämig och god mjölkchokladpannacotta.
Peter är absolut inget större fan av kakor och efterrätter men denna slukade han hela, så det får vi väl se som ett riktigt gott betyg!





Det här behöver du till 4-6 port:



5 dl vispgrädde
2,5 msk strösocker
150 gram marabou mjölkchoklad
2 gelatinblad




Gör så här:



1. Blötlägg gelatinbladen i kallt vatten i 5 minuter. Koka upp grädden och lägg i socker och chokladen i bitar.
2. Rör om tills chokladen smält. Ta upp gelatinbladen och låt de smälta i grädden.
3. Häll upp i portionsglas och låt stå kallt i minst 3 timmar eller tills dom stelnat. Garnera med bär eller något fint/gott strössel

 





Så len, krämig och GOOOD!!
Kul att variera sig lite och inte alltid göra den
KLASSISKA PANNACOTTAN, även om den är en av mina favoriter annars. Tröttnar aldrig på den!




Som dekoration använde jag det här strösslet från Borgeby Kryddor.
God smak av kaffe har det. Ibland rullar jag chokladbollar också i det här och det blir en lite "vuxnare" smak då.




Nä, nu är det dax att ställa sig vid spisen, blir dock inget kulinariskt idag utan rester....



Ha en bra kväll! /Åsa.







Kommentarer
Postat av: Jennys Matblogg



Det ser fantastiskt gott ut!! :)

2012-01-11 @ 19:10:53
URL: http://minbebis.com/blogg/jennysmatblogg/
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Hej! Jag heter Joanna och är 23 år och när jag blev 14 år så fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diahnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund.

Så kolla gärna in min blogg:)

Ps. Du kanske tom vill göra ett bloglovinbyte?:)

Ps. Finns även massa tävlingar med fina priser och även en veckans bloggtävling där du kan vinna en länk inför mina 300-600 unika läsare/dag:)



2012-01-11 @ 21:54:47
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Camilla

Hej Åsa!

TACK för svaret jag fick på en av mina kommentarer, jag blev överlycklig.

Skönt att höra att du är frisk igen.

Har själv varit förkyld med en envis hosta som inte riktigt ville ge med sig, men förhoppningsvis så är den snart borta.

Härliga inlägg du har lagt ut på sistone, kan läsa dom om och om igen, alltid lika smarriga recept du lägger ut och alltid med fina bilder till.

Önskar dig en fortsatt bra dag.

Kram

2012-01-12 @ 14:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS