') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

FAVORIT I REPRIS!


Ofta kikar jag runt här bland mina recept för att få lite inspiration när fantasin till vardagsmatlagningen tryter och då hittade jag ett recept som var bland dom allra första här på bloggen. "INDISK SOPPGRYTA" heter rätten och jag lagade den häromdagen. Den hade helt fallit i glömska, men nu ska den lagas mera för t.o.m en numera väldigt kräsen 4-åring åt som en häst!
Jag tycker verkligen ni ska testa detta!





Det här behöver du till 4 Portioner:


500 g grytbitar av fläsk
2-3 gula lökar
1 grön paprika
1 burk hela tomater
4 dl god buljong (tex mörk ox)
2 finhackade vitlöksklyftor
2 msk curry
1 tsk cayennepeppar
salt o peppar
ev maizena till redning
lite vetemjöl




Gör så här:

1. Doppa köttet i mjöl. Bryn i smör i en stekgryta.


2. Hacka lök,paprika o vitlök. Häll ner i köttet.
Krydda med kryddorna o tillsätt tomaterna o buljongen.


3. Låt koka minst 30 min eller tills köttet känns mört.
Red ev av med lite maizena.





Vi åt Basmatiris till, men man kan ha vilken sort man vill såklart.










Ha det så bra! /Åsa.




Kommentarer
Postat av: Lotta

Oj, vad det vattnas i munnen ser ju supergott ut!!

2012-01-15 @ 14:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS