') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

BESLUTSÅNGEST, FÖRSVUNNA BILDER OCH NYTT ÅR!


Heeeej!!! Och god fortsättning på er allihopa!!
Har året börjat bra för er och hade ni en bra jul? Oj, ja det blir många frågor nu när det var länge sedan jag uppdaterade...

Och på tal om det så har ju inläggen varit klart färre förra året som ni märkt. Främst har det ju berott på tidsbrist och jag har haft ständigt dåligt samvete för detta och för er som så troget kikar in här och lämnar avtryck.
Så de senaste veckorna har jag allvarligt funderat på att lägga ner bloggen, jag har velat fram och tillbaka och till slut kommit fram till att nä.....jag vill FORTSÄTTA! Det är så roligt med responsen från er och att kunna glädja och inspirera med nya recept.
Så nu blir det nya tag och recepten kommer att varvas som förr med inslag från vår vardag.
Är det något ni saknar och efterlyser här så let me know!



Receptet idag lagade jag faktiskt för över en månad sedan men Peter bytte minneskort i kameran innan jag lagt över bilderna i datorn och sedan var kortet försvunnet!! Jag har letat som en vettvilling för denna maträtten var så enkel och supergod så jag ville gärna dela det med mig! Visst jag kunde ju lagt upp receptet ändå, men det är så tråkigt när det inte finns några bilder.
Men, igår bara låg det där! Mitt framför näsan.....  Så varsågoda, här kommer årets första recept:






Till 3-4 pers:


500 g strimlad falukorv
2-3 dl strimlade rotfrukter med purjolök (finns i frysdisken i vissa affärer, annars strimla själv)
1 pressad vitlöksklyfta
5 dl grädde med valfri fetthalt + 1 dl vatten
ca 1 dl sweet chilisås
salt
ev. redning



Gör så här:



1. Bryn den strimlade falukorven i lite smör. Tillsätt rotfrukterna och purjolöken.


2. Pressa i vitlöksklyftan och häll på grädden och vattnet. Tillsätt sweet chilisåsen och låt det puttra i ca 5-10 min. Smaka av med salt och red ev av om du vill ha den tjockare.


3. Servera med pasta eller nudlar och en god sallad!





Bryn den strimlade falukorven i lite smör......





...tillsätt de strimlade rotfrukterna och purjolöken.




Den här rotfruktsblandningen använder jag ganska ofta och den finns bl.a på City Gross.
Innehåller morot, palsternacka, rotselleri och purjolök.
(Många tror att frysta grönsaker inte är lika "bra" som färska men det stämmer inte alls!
Det är tvärtom, om man inte handlar sina grönsaker på ett ställe där dom nyss skördats.
De frysta grönsakerna skördas och fryses ner direkt vilket gör att näringsämnena bibehålls betydligt bättre än i "färska" grönsaker som kanske lagrats och transporterats länge.)




Sådärja, middagsmaten på bordet inom 20 min! Inte dåligt! :D









I början av december var vi på Lisebergs Julmarknad för andra året i rad.
Den här gången kunde våra goda vänner som vi skulle åkt med förra året men som fick förhinder följa med. Och om vi hade perfekt väder dec -09 med ett par minusgrader, ingen vind och snö, så var det totalt motsatt den här gången! Blåsigt och mycket regnigt!! :(
Men, vi hade det trots allt ganska mysigt ändå.
Den stora grejen med det här besöket var dock att Mollie skulle lämna sina nappar till tomten dom har där. Detta hade vi pratat om hela hösten så hon var verkligen redo!
Och det har gått jättebra får man säga! Inget gråt bara lite stilla konstaterande att "jag saknar mina nappar" har det varit sen dess. SKÖNT!





Mollie har samlat ihop alla sina nappar och är redo för att ge dom till tomten!




Lite blyg var hon men också väldigt stolt!




Och såklart överlämnades även önskelistan! :D


En riktig milstolpe var det!



Nu ska jag och Mollie gå och baka ett gäng Dumlekakor som hon har tjatat om nu i flera dagar.




Ha det så bra alla!! /Åsa.




Kommentarer
Postat av: Linda

Så roligt att du är tillbaka med din inspirerande recept. Har provat många av de med för det mesta bra resultat;)



2012-01-04 @ 21:56:25
Postat av: Anonym

Kul att du beslutade dig för att fortsätta med bloggen!

2012-01-04 @ 22:57:27
Postat av: Anna/Frostrosor

Vad roligt att du är tillbaka med nya fräscha tag!

Ang. din fråga om philadelphiabullarna.... kör halva plåten av varje :-D

2012-01-05 @ 14:11:13
URL: http://frostrosor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS