') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

ENKEL KYCKLINGGRYTA MED RÖD CURRY OCH KOKOSMJÖLK!


Halloj!! Hur har ni det i stugorna?? Hör ju inte så mycket från er nuförtiden....... ;)
Här är i alla fall allt bara bra! Vi har gått och blivit med kökssoffa och jag är så glad! Har letat jättelänge men inte hittat någon bra till rätt pris. Men så i Lördags dök den upp! Nu är det slipning och målning som gäller för att få den så som jag vill. Ska bli superkul!
Kan visa resultatet för er sen om ni vill se.



Idag bjuder jag på ett lättlagat recept med lite sting. Kycklingrätter i alla varianter kan jag inte få nog av. Det som utmärker denna är kokosmjölken, som jag normalt sett inte är jätteförtjust i men i lagom dos är det gott, och den röda curryn.
Det här var verkligen god snabbmat och det passar ju bra en stressig vardagskväll.
Testa, och ge gärna en liten kommentar sen så blir jag så glad! :D





3 st kycklingfiléer
1 grovt hackad röd paprika
20 cm strimlad purjolök på längden
½ brk kokosmjölk
2 dl grädde av valfri halt
1-2 msk röd currypasta
1-2 pressade vitlökslyftor


Gör så här:


1. Strimla kycklingfléerna och bryn dom.
När dom fått lite färg tillsätts paprikan och purjolöken och får steka med i ett par minuter.


2. Häll på kokosmjölk och grädde. Pressa i vitlöken och tillsätt röd currypasta.
Låt alltsammans koka ihop i ca 10 min.



Servera med jasmin eller basmatiris och en god sallad!





Bryn kycklingfilén i lite smör tills dom fått färg




Låt paprika och purjolök steka med i ca 5 min.......




......innan kokosmjölken, grädden, vitlöken........




....och den röda currypastan tillsätts.
Låt grytan koka ihop i ca 10 min. Red ev med lite maizena.





Servera med basmatiris och lite sallad.
Så himla gott!!!!






Jag måste bara visa vilka bilder jag hittade när jag skulle tömma över bilderna från kameran häromdagen:






En viss liten 4-åring som tyckte att ett toabesök skulle förevigas tydligen...... :D





Också en bild på dom här måste man ju ha.......




.....och naturligtvis TOARULLEN!!!!



Ett gott skratt ledde det till i alla fall!





Nä nu börjar "Halv åtta hos mig", måste rusa!!







Kommentarer
Postat av: Milo

Nu har jag bakat Dumlekakorna. Väldigt smarriga och lättbakade! Tack för receptet! :)

2011-11-15 @ 20:43:36
Postat av: Anna

Hihi, lilla sötnosen då! Länge sen jag skrev nåt här skäms på mig Kramar i massor /Anna

2011-11-15 @ 20:56:20
URL: http://iannasliv.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hej Åsa!

Usch vad jag får dåligt samvete för att jag aldrig lägger en kommentar när du skriver något.

Går in varje dag och kollar om du har skrivit något nytt inlägg och lovar att jag ska bättra mig.

Kram

2011-11-16 @ 13:00:41
Postat av: Emmy

Sån här mat gillar jag! Enkelt och gott!

Ja, det är roligt vad man kan hitta i kamera och mobil som barnen förevigat... :-)

2011-11-20 @ 13:49:15
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: TinaGustafsson.com

Grytor är så himla gott och är det dessutom lättlagat kan det aldrig bli fel!

2011-11-21 @ 00:06:37
URL: http://www.tinagustafsson.com
Postat av: Javad Amini

Man blir otroligt inspirerad av att läsa din blogg!

2011-12-26 @ 18:17:22
Postat av: Linda

super bra recept:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS