') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

HANNAS UNDERBARA KOKOSKAKA!!


Shit vad mycket kakor jag har haft nu på sista tiden!
Ska kanske döpa om bloggen till "En Sida Med Bak"........ ;)
Fast jag tror inte ni har något emot fler kakrecept va??
Den här kakan bjöd en väninna från föräldragruppen mig på första gången förra sommaren. Som tillbehör hade hon vispad grädde och solvarma jordgubbar och jag minns det som en av dom bästa kakupplevelserna jag haft!
För ett par månader sedan var jag och Mollie på besök hos henne för att hälsa på deras nya lilla familjemedlem och då bjöds det på denna godsaken igen och jag bara kände att jag MÅSTE ha receptet!
Och det fick jag ju såklart så snäll som hon är.
Det jag kan säga är att bilden gör inte kakan rättvisa på låååånga vägar!!!
Vill ni prova en god, saftig, knäckig kokoskaka så ska ni baka denna!










Det här behöver du:



OBS! 1 kopp = 1,5 dl!



3 ägg
3 koppar socker
1½ kopp mjöl
1½ kopp kokos
150 g smält smör
2 tsk vaniljsocker



Gör så här:



1. Blanda alla ingredienser i en skål med en slev eller liknande.
Använd INTE elvisp!


2. Häll smeten i en väl smord och bröad form.
Man kan använda kokos istället för ströbröd om man vill.


3. Grädda i 200ºi ca 30 min, kakan kan gärna vara något kladdig.




Servera med vispad grädde och gärna några färska bär!









Igår kändes det verkligen som att våren kommit till oss i Skåne!




Tecken nr 1: Gödselstanken från åkrarna!

Tecken nr 2: Jag behövde inte ha full värme i bilen på väg hem från jobbet.

Tecken nr 3: Det var 8 bilar före mig i biltvättskön!



En annan som fick vårkänslor härhemma i helgen var Mollie som ville "lufta" sina golfklubbor:








Såja, nu siktar vi in bollen........





Vad tror ni? Är det en blivande golfare??




Viljan finns där i alla fall, bara tekniken som ska finslipas lite. ♥





Har ni några vårtecken att berätta om?? /Åsa.






Kommentarer
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

Hannas underbara kokoskaka låter verkligen helt underbar!!:)

2011-03-09 @ 19:11:27
URL: http://bevemyrs.blogg.se/
Postat av: Carolina

Tack för receptet, ska jag absolut prova någon dag när bakhumöret slår in!

2011-03-09 @ 19:19:25
Postat av: M A T B L O G G E N



Den här kokoskakan måste jag ju baka snarast! - den ser ju helt underbar god ut!



Här har vi bakat en jordnötspaj med mjölkchokladtryffel . den är också väldigt smaskig! :-)



Ha en fin fin dag!

Postat av: Eva i Grekland

Kakan later mycket god. Har provat manga av dina recept. Jag foljer din matblogg varje vecka och har fatt manga goda tips!

2011-03-10 @ 10:46:37
Postat av: Johanna

Det är alltid roligt när du uppdaterar även med bakrecept även om jag saknar dina mat-recept, har provat många och de har varit väldigt uppskattade:)

2011-03-10 @ 11:15:12
URL: http://www.profotogve.se/blogg
Postat av: Eleonore

Vilken enkel och smarrig kokoskaka det verkar vara :D

2011-03-11 @ 09:10:13
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Ida

Hej, jag gillar dina bak-recept bäst! (känns som vi har samma bak-smak =) har bakat massor av dom!



Denna mycket goda kaka gjorde jag igår.. o jag smälte marabou choklad med olja och hade som glasyr.. det var inte heller äckligt =)



Ha det fint i vårsolen, och tack för alla smarriga recept!



/Ida

2011-03-11 @ 14:51:33
Postat av: Julia (fr widerbergs där ett tag :)

Ville bara skriva att jag testade att baka kokoskakan, GUUD vad god!!! och så lätt till på köpet, den kommer göras om många gånger!! /kram julia

2011-03-14 @ 17:17:00
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

kokos använder jag alldeles för sällan, jag tycker att det är jättegott! Ska absolut ge mig på att baka den här kakan, kanske får bli ett inlägg om den på min blogg? Med en länkning hit såklart =) Uppdateringar är alltid kul, oavsett om de handlar om mat eller bak!

2011-03-19 @ 23:36:39
URL: http://www.daedalsmat.sajto.se
Postat av: Bullmamman

Den kakan såg god ut :)

2011-04-18 @ 19:39:14
URL: http://bullmammasara.blogg.se/
Postat av: Susanna

Supergod kokoskaka!! Jag hade på ett tjockt lager chokladglasyr då jag tycker kokos och choklad gifter sig så himla bra och det blev kanongott!

Ska definitivt prova fler av dina recept :)

2011-09-15 @ 15:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS