') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

SAMBALKOTLETTER MED SWEETCHILIMARINERAD MINIMAJS!


Det här receptet är ett riktigt vandringsrecept och absolut inget nytt under solen.
Säkerligen har de allra flesta av er redan lagat detta, men kanske finns det någon som missat det? Då måste du testa det snarast. Det här är matlagning när det är som allra lättast.
Jag använde mig dock inte utav fläskkotletter utan hade skinkschnitzlar, man kan även ha fläsk-eller kycklingfilé.
Som tillbehör hade vi jasminris och sweetchilimarinerad minimajs, det sötstarka bryter av fint till såsen.
Dock kan jag säga att det är ingen lätt maträtt att fotografera så att det ser aptitligt ut, såsen flöt ut väldigt mycket!
Men jag ger mitt ord på det är supergott! :P





Det här behöver du till ca 6 pers:



600-800g  fläskkotlett, schnitzel eller liknande
5 dl grädde, valfri fetthalt
3 dl creme fraiche, helst inte lätt, då skär sig gärna såsen
1/2 dl äkta kinesisk soja
2-3 tsk sambal olek
3 pressade vitlökslyftor




Gör så här:



1. Sätt ugnen på 200°. Blanda ihop alla ingredienserna till såsen.
Lägg det råa köttet i en ugnsfast form. Salta och peppra.



2. Häll såsen över köttet och gratinera i mitten av ugnen i ca 1- 1.5 tim.
Köttet ska vara genomstekt.



3. Servera med ris och goda grönsaker.







Ingredienserna.





Blanda ihop såsen.....




....och lägg köttet i en ugnsfast form. Salta och pepra.




Häll såsen över köttet.....




.....och gratinera i ca 1-1,5 timme.




Jag marinerade några minimajskovlar som jag först delade på mitten....




......i Sweet Chillisås. Passar jättebra till denna rätten!






Nu är jag ju nyfiken....är det någon av er som inte testat detta??









Kommentarer
Postat av: pia

Jag har inte testat detta innan..men skall absolut göra det snarast!! Tack för inspirationen!

2011-07-23 @ 13:35:15
Postat av: Jenny





Så gott det ser ut :-)

Postat av: sofie mumsfillibaba

<Inte testat men skulle gärna göra., Låter som mina smaker,. Har dessutom en rad fläskkotlett i frysen som jag inte vet vad jag ska göra med...

2011-07-23 @ 19:01:32
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Åsa/En Sida Med Mat

Sv. Pia: Då var det ju värt att lägga ut receptet ändå! :D Tack för din kommentar och ha en bra dag!/ Åsa.

2011-07-24 @ 10:50:32
URL: http://www.ensidamedmat.se
Postat av: Emelie

Jag har gjort detta recept 2 ggr med kyckling men jag har kycklingen o såsen i formen över natten i kylen, känns som den blir ännu godare då ;)

2011-07-25 @ 19:18:54
URL: http://emeliesmatdagbok.blogg.se/
Postat av: © sarastille

Vill du vinna smycken till ett värde av 150 kronor? Kika isåfall in på min blogg och anmäl dig till min tävling! Tävlingsregler och datum då tävlingen avslutas hittar du i tävlingsinlägget! :)

http://saramagdalena.blogg.se/2011/august/tavling-i-samarbete-med-missbellase.html#comment

2011-08-04 @ 20:23:03
URL: http://saramagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS