') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

HALLONSMOOTHIE FÖR EN PRINSESSA.......


Det här är den självutnämnda prinsessan Mollies favvisdryck på helgmorgnarna.
Men den funkar lika bra som ett mellanmål också tycker jag.
Full av vitaminer!!
Och med endast tre ingredienser kan vem som helst som har en mixer eller blender fixa den på ett kick.
Faktum är att en dag när jag inte var hemma så blev Mollie sugen på en sån här smoothie och det fattade inte Peter riktigt utan han trodde det var saft hon menade när hon sa "hallondricka". Då plockade hon fram hallon ur frysen, socker och mjölk och pekade på vår blender.
Då trillade poletten ner!












1 portion:




1 dl frysta hallon
1 msk florsocker
1-1½ dl mjölk




♦ Mixa de frysta hallonen med sockret och mjölken tills allt är riktigt blandat.
Häll upp i glas.










Oj,vad snön har smält undan härhemma. Nu ser man gräset igen, det har inte varit synligt sedan slutet av November.

Igår morse var det 5 plusgrader när jag körde till jobbet och man hörde fåglarna kvittra. Vårkänslorna infann sig direkt!
Men tyvärr har dom lovat flera minusgrader nu dom kommande dagarna så vintern är nog inte över än på länge.
Bjuder er på lite tagna under julledigheten då vi fortfarande hade MYCKET snö.






Mollie i sin rosa pulka som hon fick av sin snälla kusin Ellen.......






..........på den fick även Peter plats!!






Och snabbt gick det!!!!!





Undrar om det kommer mer snö så att man åka pulka igen??!!
Vad tror ni?





 





Kommentarer
Postat av: Lisa

Ah, tanken har aldrig slagit mig att göra det direkt på mjölk. Har alltid haft yoghurt men det är ju väldigt smidigt för chansen att det finns mjölk hemma är större än att det finns yoghurt.



Jag hoppas innerligt att jag slipper dra pulka mer i år ;) Fast så kan jag säga så med gott samvete för min dotter är så liten så hon förstår inte det där med snö mer än att det är roligt att åka nerför.

2011-01-18 @ 19:14:04
Postat av: Ann - Tänk om jag ändå hade en blogg...

Härligt att de är så handlingskraftiga de små liven!!



Här önskas det milkshake emellanåt. Vaniljglass, mjölk och jordgubbssylt eller frysta jordgubbar, mixade till en härligt tjock milkshake, inte till frukost dock.. =)

2011-01-24 @ 22:32:37
URL: http://www.annsann.com
Postat av: Elsa

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-05-08 @ 13:33:44
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS