') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

KRÄMIG LASAGNETTE!


Söndag eftermiddag och jag sitter och tar igen mig efter att ha krattat trädgården ren från löv. Hoppas att det var sista gången!

Det har varit väldigt mycket kakor här på bloggen upptäckte jag så nu är det väl dags för lite nya matrecept eller hur?
Här kommer ett tips på en  supergod vardagsrätt som jag gjorde häromdagen. Lite "fuskig" är den eftersom jag använde mig av Keldas färdiga Ostsås. Men ibland får man ta genvägar.... :D
Jag hade även turen att hitta en flaska av MUTTIS passerade tomater i affären.
Jag kan säga att ALLA i familjen gillade detta skarpt!









Det här behöver du till 6-8 pers:



1 förpackning Lasagnette fullkorn från Kungsörnen
700 g blandfärs
2 hackade gula lökar
1 stor riven morot
2 vitlöksklyftor
6 dl Keldas Ostsås= 1½ pkt
3-4 dl passerade tomater
salt
vitpeppar
riven ost till gratinering




Gör så här:


1. Koka lasagnetten i ca 5 min. Häll av vattnet och spola lite kallt vatten på.
Häll över i en stor ugnsfast form.


2. Bryn färsen i lite matfett. Tillsätt den hackade löken och rivna moroten.
Pressa i vitlöken.


3. Häll på ostsåsen och de passerade tomaterna.
Krydda med salt och peppar. Låt koka ihop någon minut.



4. Häll köttfärssåen över pastan och blanda om ordentligt.
Fördela riven ost över och grädda sedan formen i 200º i ca 15 min eller tills den fått fin färg.




Servera med en god sallad!









Bryn färs, lök och riven morot. Pressa i vitlök.







Häll på ostsåsen........





.......och de passerade tomaterna.





Salta och peppra och låt koka ihop någon minut.





Blanda med pastan och strö över riven ost. Grädda i ca 15 min.





Sen är det klart. Servera med en god sallad.
Vi hade pizzasallad till och det var supergott!









Idag är det ju Halloween och jag är lite sugen på att åka och köpa en pumpa och karva i.....
Vad tycker ni om Halloween? Hissa eller dissa???
Själv tycker jag det är kul inslag i hösten.



Så här såg det ut i matsalen på jobbet i Fredags:




Någon som är sugen på Dagens Soppa???








Ha en fortsatt trevlig Söndag!/Åsa.





Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vad gott det lät! :D

2010-10-31 @ 20:06:51
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: MATBLOGGEN



Så gott med lasagnette.

Mums.



Hoppas du får en fin kommande vecka!! :)

Postat av: my

Vilken härlig blogg! får verkligen inspiration till god mat och kakor :)

2010-11-02 @ 20:51:03
URL: http://m13.blogg.se/
Postat av: Therese

Det såg jättegott ut och perfekt vardasmat..

Halloween tycker jag har kommit av sig lite, vi höll på mera när barnen va små.

Dekorerade hemma med lyktor och pumpa, barnen brukade klä ut sig mellan varven, men ju äldre dom blev dessto mindre halloween blev det hemma och i år så blev det inte ens en pumpa..

Trevlig helg

Postat av: Mirva ♥ m. -04 & -05 (färdigbakad sjuksköterska om 10 veckor ;)

Hej Åsa!



Det var ett tag sedan....! Jag har dock inte glömt bort din blogg utan följer den flera ggr i veckan i jakt på nya härliga recept! :) Jag ÄLSKAR Halloween och vi hade ett gäng barn här hemma som ringde på dörren... nästa år har jag lovat att även våra småttingar (då är de 6 resp. 7 år gamla) får klä ut sig för att "tigga" godis ;)



KRAM Mirva

2010-11-06 @ 21:10:47
Postat av: Marie-Louise

Ja men den där ostsåsen är faktiskt riktig god. Tack för middagsförslaget, det ska jag nog laga imorgon :)

2010-11-08 @ 22:50:03
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS