') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

PASTASALLAD MED MER ELLER MINDRE STING!


Den här pastasalladen hade jag som tillbehör till FÄRSRUTORNA.
Chilisås och senap i marinaden ger en god smak med sting i.... vill man ha ännu mer sting så kan man tillsätta lite sambal oelek också.
Jag tycker att det här är en av de godaste pastasalladerna jag gjort, passar så otroligt bra till grillat kött också eller varför inte på en buffé. 
Efter önskan om receptet så kommer det här:






4 portioner


300 g pasta okokt
1 msk olivolja
150 g förvälld broccoli
1 röd + 1 gul paprika i strimlor
1 finhackad rödlök
140 g knaperstekt bacon = 1 paket
svarta oliver, delade på mitten
hackad gräslök



Dressing:


1 msk vitvinsvinäger
1 msk senap, mild
1 msk chilisås
ev 1-2 tsk sambal oelek
1-2 pressade vitlöksklyftor
3 msk olja, neutral





Gör så här:


1. Koka pastan och häll av i ett durkslag. Spola med kallt vatten.

2. Blanda pastan med broccoli, paprika, lök, bacon, gräslök och oliverna.

3. Blanda ihop dressingen och häll över pastablandningen.
Låt gärna salladen stå och dra lite.





SMAKLIG MÅLTID!







Tänker inte tjata om Brölloppet igår....men jisses vad hon var vacker!!
Dom gångerna jag kunde titta var det svårt att inte bli rörd och tagen.....
Såg tyvärr inte så mycket som jag velat eftersom det blev till att åka upp till barnakuten med Mollie som inte mådde så bra.
Efter att ha haft feber från och till i tre dagar och knappt velat äta eller dricka blev hon sämre under Lördagseftermiddagen.
Doktorn konstaterade att hon hade blåsor i svalget men att det var ett virus.
Så idag så poppade det upp lite blåsor här och var och efter att ha googlat runt och pratat med sjukvårdsupplysningen verkar det som att det antingen är Höstblåsor eller Vattkoppor.
Håll tummarna för att det är snabbt övergående så att vi kan njuta av vår semester!





Sjuk..........





Hej så länge!/Åsa.








Kommentarer
Postat av: Camilla K

Hej Åsa!



Mm..vilken smaskig sallad. Den ska jag absolut göra nu i sommar någon gång!



Tack för din uppmärksamhet..nu har jag fixat till det som ramlat bort i mitt recept!



Lilla gumman då som blivit sjuk. Hur har det gått..är det vattkoppor?



Den vita chokladcheesecaken var riktigt god.

Chili Cheesebollarna kan passa bra även på ett buffebord tycker jag...även om jag själv bara haft dom som drinktilltugg. Det gör inte så mycket att de hinner kallna..men absolut godast är de lite ljumna.



Må så gott önskar Camilla i Motala

2010-06-21 @ 11:12:45
URL: http://camillak.com
Postat av: Sandra drömkaka

Låter som en supergod måltid det där, måste pröva någon dag framöver :)

2010-06-23 @ 13:04:59
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS