') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

FÄRGGLADA KLADDKAKSCUPCAKES MED LEN FROSTING!


God förmiddag allihop!
Jag fick sovmorgon idag eftersom Peter tog hand om Mollie när hon vaknade tjugo i åtta. Semestertiderna är verkligen över nu verkar det som, då kunde hon sova till halv tio! Visserligen somnade hon betydligt senare på kvällen också....
Det här med barn och sömn är verkligen olika. Vi har (peppar,peppar.....) haft det himla bra med Mollie. Hon har i princip sovit hela nätterna sedan hon var 2 månader. Så där kan man verkligen inte klaga!!


Receptet som utlovades till igår kväll hanns inte med, var lite väl optimistisk där.....men här kommer det nu! :D






Det här behöver du till 12 st:



100 g smör
2 ägg
3 dl socker
1½ dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker




Frosting:


150 g philadelphiaost
75 g rumsvarmt smör
1 msk vaniljsocker
3-4 msk kakao
4-5 dl florsocker, prova dig fram
1 msk starkt, kallt kaffe
1-2 msk vispgrädde






Gör så här:



1. Sätt ugnen på 175º. Smält smöret och ställ det åt sidan för att svalna lite.


2. Vispa ägg och socker vitt och pösigt.
Blanda de torra ingredienserna och vänd ner dom i äggsmeten.
Tillsätt smöret och rör om tills allt har blandat sig.



3. Fyll muffinsformarna och grädda i ugnen i ca 15 min.
Dom ska fortfarande vara kladdiga i mitten.


4. Frosting: Blanda alla ingredienserna i en skål och vispa med elvisp tills det blivit en jämn smet.
Den ska vara så pass fast att du ska kunna spritsa eller bre ut den ovanpå muffinsen.
Tillsätt ev mer florsocker om det behövs.


5. Dekorera de avsvalnade kakorna med frostingen och lite strössel.








Mollie är redo för baket i sina obligatoriska "bakkläder".
Man kan absolut inte baka utan dessa!!!




Fina Barbapapaformar som jag hittat på Netto....




Smeten är ihoprörd......





...och Mollie kollar så att den är ok. Hon ger tummen upp!





Faktiskt så provade hon så mycket smet så vi fick bara ut 11 kakor...ha,ha!!





Godsakerna står på avsvalning innan dom ska dekoreras.




Mycket färg blev det!!




Hmmm..... vilken ska man välja??!!





Det blev en med capuccinoströssel....så GOOOOD!!!! :P




Nu ska vi ut och leta present till min brorsdotter som fyller 8 år.
Mollie har redan finaste klänningen på sig.
Hon är helt inne i en "princessperiod" och vill bara ha finklänning på sig på dagis numera, så det blir ju lätt lite dispyter....



Hoppas ni får en trevlig Lördag!!/Åsa.







Kommentarer
Postat av: allice

Tur du har Mollie som hjälper dig. Än en gång supersmarriga cupcakes. Får väl visa Hanna din sida så hon kan börja öva hahaha. Ha en gooo o varm dag.

2010-08-21 @ 14:14:45
Postat av: Anette

Var har du köpt capuccini strössel?? jag har letat i alla möjliga affärer men inte hittat.

Din blogg är toppen jag tittar in nästan varje dag :)

2010-08-21 @ 23:28:45
Postat av: Åsa/ En Sida Med Mat

Sv Anette: Jag har köpt det strösslet här:

http://borgebykryddgard.jetshop.se/



Funkar inte länken så kan du googla på Borgeby Kryddgård så hittar du det.

Dom är även runt och säljer på marknader, iaf här i Skåne.

Strösslet är verkligen jättegott, har även rullat chokladbollar i det och det blev superbra!

Lycka till!

Mvh Åsa.

2010-08-22 @ 12:06:53
URL: http://www.ensidamedmat.se
Postat av: Marie-Louise

Vad gott det såg ut och vilka fina formar.

2010-08-22 @ 22:42:14
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Filibabba

Åh vad goda de ser ut! Och capuccinoströssel låter ju supergott! :)

2010-08-23 @ 19:17:16
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej

Först måste jag tacka för awarden som jag fick för ett tag sen av dig, tackar och bockar, tiden går så fort så man hinner ingenting nu mera.

Ska svara så fort jag hinner.

Vilka smaskiga muffins ni har bakat, dom skulle man haft nu som kvällsfika, mums så gott..

Mvh

Therese

2010-08-23 @ 20:24:48
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com/
Postat av: I Nadjas kök

Oj oj oj vad detta så gott ut, så där lent och bara helt enkelt underbart chokladgott. Livsfarligt med andra ord.

2010-08-24 @ 18:23:51
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: Anna

Hej!

Jag provbakade självklart dom här smarriga små sakerna.. men jag har en fråga.. Hur gör du för att dom inte ska sjunka ihop? När jag tog ut mina ur ugnen sjönk de ihop direkt så det blev en krater i mitten.... jag vill ju ha mina lika höga å fina dom dina!

2010-08-24 @ 20:41:12
URL: http://facebook.com/LillaAnna
Postat av: Åsa/ En Sida Med Mat

Hej Anna!



Vad kul att du bakade dom! Hoppas du tyckte om dom.

Faktum är att mina också sjönk ihop i mitten och bildade en krater, man kan se det på en av bilderna.

jag tycker inte det gör så mycket eftersom man spritsar i frostingen.

Nu vet jag ju inte hur mycket dina sjönk ihop, kanske har det med gräddningstiden att göra.

Prova nästa gång att ha dom inne någon minut längre.



Lycka till! Mvh Åsa.

2010-08-24 @ 20:53:43
URL: http://www.ensidamedmat.se
Postat av: Anna

Åh, va snabbt svarat! :) Mina sjönk ihop mer än så.. men de blev ändå bra för då kom frostingen längre ner.. å då blir de mer lättätet.. haha.. Men de är finare när dom blir lite högre!



Dom blev super goda! Jag blandade även i lite nutella i frostingen.. mycke gott!!



Tack för en bra blogg!

2010-08-24 @ 21:01:47
URL: http://facebook.com/LillaAnna
Postat av: linen

Ser otroligt gott ut - det här receptet ska jag prova så snart som möjligt! :)

2010-08-27 @ 18:46:51
URL: http://fikastund.wordpress.com
Postat av: Ann-Sofie

Vilken fin blogg du har!



Bra bilder du tagit!

Nu blev jag sugen på Gott Gott:)



ha det bäst!

2010-11-23 @ 10:32:23
URL: http://kryddjohan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS