') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

PASTASALLAD MED ..............KEBABFLARN!!


Nu kanske ni tänker att ..va  passar det verkligen??!!
Och ja, det gör det!! :D
Den här rätten gjorde jag i måndags när jag inte hunnit tänka ut något och inte heller hade någon större lust att åka och handla.
Tur var ju det annars hade inte detta stått på bordet!
Väldigt snabbt fixat!
Och ett tips att få i små barn sallad är ju att lägga upp allt i "grupper" och inte blanda ihop det.
Det funkar i alla fall på Mollie... ;)
Till detta blev det min favorit vitlökssås som jag normalt sett har hot chilisås i ( Heinz )men eftersom inte det fanns hemma tog jag ketchup. Funkade nästan lika bra.





Inte så dekorativ kanske men det var tomt i kyskåpet... ;)





Det här behöver du till ca 4 pers:




Pasta 250 g okokt
1 påse frysta kebabflarn 400 g
Kebabkrydda
Isbergsallad
Tomater, gärna i olika färger
Salladslök eller purjolök
Rödlök
Morötter
Gurka , jag hade köpt minigurkor på torget och dom var jättegoda! Väldigt krispiga!
Salt och grovmalen svartpeppar




Gör så här:


Koka pastan enligt anvisningarna på paketet.
Låt rinna av och spola kallt vatten på.
Skär upp alla grönsakerna och lägg i en skål eller snygg form.
Blanda i pastan och salta och peppra.
Stek kebabflarnen i lite matfett.Krydda lite extra med kebabkryddan.
Lägg dom ovanpå sallden och ringla över lite vitlöksdressing.
Servera genast!






Alla härliga grönsaker...minigurkorna är superkrispiga!!










Pastan är färdig!! Denna gången blev det minifjärilar från Saltå Kvarn.









Grönsakerna är hackade och klara!









Kebabflarn kan man tydligen använda till rätt mycket.....Goda är dom också!







Vitlökssåsen till är ett måste!!



Vitlökssås:


2 dl gräddfil
1 dl creme fraiche
1 vitlöksklyfta
1 dl ketchup eller  hot chilisås
grovmalen svartpeppar


Blanda alla ingredienserna och låt stå kallt en stund.
Superenkelt!






Mollie uppdatering:

Sedan i Tisdags är hon tillbaka på dagis. Och det tycker hon är kul!
Hon slipper bandage helt och hållet och det som gäller är att smörja emellanåt och att hon har solkräm och solhatt i sol utomhus!
Det ser redan väldigt bra ut.Tänk att det ändå bara gått drygt 2 veckor sedan det hände......!
Jag är otroligt lättad att läkningen gått så bra!







Mitt lilla glassmonster!! Så här fin är hon i pannan redan!!





Det var allt från mig idag!!

















Kommentarer
Postat av: Anonym

Naw dockan då, så fint det ser ut.

Ge henne en kram från oss.

2009-05-28 @ 15:14:19
Postat av: Therese

Vad skönt att det har läckt ihop så bra..

Kul att vara tillbaka på dagis och kompisarna igen..

Såg bara gott ut det där, riktigt sugen blir man..

Vi hörs

Postat av: Marie

Mmmm..så gott det ser ut. Måste testas.

Tycker också kebabflarn är smaskigt :)



Så underbart att det gått så bra för lilla Mollie.

Ett stort HURRA för henne, den lilla sötnosen.



Kram på er !

2009-05-28 @ 15:27:13
Postat av: Birgitta

Gud vad skönt att Mollie läker så fort nu innan sommaren kommer igång!!

Det ser jättegott ut både med foccacian och kebabsalladen:)

Jag brukar göra en gryta m sån kebab på svamp, lök, krossade tomater, chilisås, grädde och creme fraiche som får puttra ihop!

Igår var min sista skoldag och nu har jag avverkat 1 av de 2 åren..så på måndag börjar jag jobba och sen börjar skolan igen i september..ska ha 5 veckors semester innan dess:)

Så för att fira det ska vi äta hemgjord Hönö-smörgåstårta ikväll...kika in på bloggen efter bilder!

Trevlig pingst på er trots blåsten m det ska visst bli varm o sol i helgen:)

KRAM Birran

2009-05-28 @ 15:37:15
URL: http://www.birran6.com
Postat av: Jessica

Jo, men det kan jag tänka mig att det passar ihop, låter ju jättegott.



Vad bra att det läkt så fort på Mollie.



Ha en bra helg!

2009-05-28 @ 16:39:37
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Kryddburken

Men absolut! Man tager vad man haver och så blir det hux flux så himmelens gott ju! Helt rätt! Det ser gott ut och jag tycker inte alls det verkar knasigt eller opassande på något sätt!

2009-05-28 @ 21:36:29
URL: http://kryddburken.se
Postat av: Lena Svensson

Morning, ha en riktigt fin Fredag :)

Kram Lena

2009-05-29 @ 06:52:13
URL: http://www.metrobloggen.se/caromb
Postat av: I Nadjas kök

Visst passar det! Det e ju så gott. Jag ska testa din variant av kebabsåsen nästa gång jag gör något av kebab.



Hälsningar Nadja



PS! Så härligt att höra att lilla Mollie mår bra nu igen.

2009-05-29 @ 07:30:25
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: Anna

Mmm vad gott det såg ut då! Har aldrig testat sån kebab men verkar ju lätt o smidigt! Vilka fina bilder du har förresten, kanske dags för mig att investera i en lite nyare kamera :-) Fast det kan ju ha att göra med den som står bakom kameran också! Ha en trevlig helg! Mvh Anna

2009-05-29 @ 13:41:45
URL: http://iannasliv.blogg.se/
Postat av: Anette

Första gången jag kollar din blogg, verkar bra! Lycka till med Lillan!

2009-05-29 @ 15:58:14
Postat av: Allice

Som vanligt smarrigt, men så fint det läker på Mollie. Barn har en otrolig läkförmåga.

2009-05-29 @ 21:18:35
Postat av: Mia Persson

Gjorde kebbabsalladen i dag, den var super. Köpte ett gott bröd till, från Röstångamölla, de har öppnat en butik med cafe här i stan. Ha en trevlig helg så ses vi på måndag. Mia

2009-05-29 @ 21:23:55
Postat av: Sandra drömkaka

Jag känner direkt : VILL HA! Jag fullkomligen älskar kebab & mmm din maträtt såg så god ut!



Skulle passa bra nu efter att ha mumsat kvällens bakning, vore de gott med kebab om jag inte va så fruktansvärt mätt :D

2009-05-29 @ 23:17:50
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: bakmammorna

vad skönt att höra att hon är tillbaka på dagis och verkar må bra!! hon är värd en extra glass efter allt det där :-)

2009-05-30 @ 17:59:44
URL: http://www.bakmammorna.blogspot.com
Postat av: Helena

Vilken härlig blogg du har! Blir verkligen hungrig/sugen av att klicka runt här :)

2009-05-30 @ 20:01:32
URL: http://matresan.blogg.se/
Postat av: Jenny

SV: Jag var stygg, jag gjorde inte den. Jag ändrade menyn HELT o hållet och jag serverade mat istället.

Varm smörgåstårta.

MEN jag ska bara den, receptet hänger på fryser och jag har allt hemma redan.

Jag älskar kanelkakor, så det lär bli.



Haft en bra helg, förhoppningsvios träffas vi imorrn (söndag)

Kram Kram.

2009-05-30 @ 23:18:12
URL: http://beingfamous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS