') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

MAKALÖST GOD MJÖLKCHOKLADKLADDKAKA!


Förra söndagen skulle jag ju baka fastlagsbullar eftersom det var fastlagssöndag.
När jag skulle sätta i gång så upptäckte jag att jag inte hade alla ingredienser hemma och jag orkade inte köra iväg och handla.
Eftersom min syster o lilla systerdotter Ellen skulle komma så ville jag bjuda på något gott.
Då hittade jag detta receptet som jag rivit ur en tidning för länge sedan och till min stora lycka hade jag allt hemma!
Och den blev makalöst god!

 


Lite lättvispad grädde passade jättebra till!


Det här behöver du:

C:a 10 bitar


100 g mjölkchoklad
100 g smör
2 ägg
1 ½ dl råsocker (funkar med vanligt socker också)
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 krm salt
100 g grovhackad mjölkchoklad (till fyllning)

50 g mörk choklad till garnering





Jag använde Marabou mjölkchoklad och då kan det ju inte bli annat än gott!



Så här gör du:

Sätt ugnen på 175 grader.Smält chokladen med smöret.
Vispa ägg och socker pösigt. Rör i mjölet blandat med bakpulver,salt och chokladblandningen.

Smörj och bröa en rund form.Häll i smeten och strö över den grovhackade chokladen.
Grädda i nedre delen av ugnen i 10-15 min.
Låt kakan svalna och ställ i kylen minst 2 timmar eller gärna över natten.

Smält chokladen till garneringen och ringla den över den kalla kakan.
Servera med lättvispad grädde och njut!!





Inte så fin kanske men goood!!


P.S. Tack alla för era kommentarer! Jag tycker det är jättekul när ni skriver något och om det är något ni saknar så meddela gärna! D.S 

Kram Åsa!



Kommentarer
Postat av: Christel

Mmmmm,gott det ser ut.Den kan ju jag ochså äta.Den är nötfri.

2009-02-27 @ 19:31:05
Postat av: Jessica

Den där ser riktigt smarrig ut. Så gott med choklad i kladdkakan, även schweizernöten är toppen att ha i.

2009-03-01 @ 12:02:37
URL: http://www.hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Kalasgott

Ojoj, den såg riktigt smarrig ut den!!

2009-03-03 @ 22:44:29
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Mamma Mat

Mmmmm, det ser supergott ut. Gott att ha choklad i kladdkakan och väldigt "piffigt" att ringla det över också.

Ska absolut provas.

Hälsningar Mamma Mat

2009-03-05 @ 09:27:21
URL: http://mammamat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS