') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

MIN FAVORITMARINAD TILL GRILLAT!


Har ni tröttnat på grillandet än??
Jag har faktiskt lite....
Kanske inte grillandet i sig men jag tycker att det börjar bli svårt att variera sig i tillbehören.
Hade Peter fått bestämma kunde vi haft Pommes och bearnaisesås varje gång....... ;)


Den här marinaden är min absoluta favorit till kyckling och fläskkött!
Den blir sådär härligt söt-stark.
Inga konstigheter alls utan gjord av ingredienser man alltid har hemma.












Marinad som räcker till 600-800 g kött:




1 dl rapsolja eller annan neutral olja (inte oliv)
1- 1½ msk Sambal oelek
2 stora pressade vitlöksklyftor
1-2 tsk kinesisk soja
1 tsk balsamvinäger (går även bra med rödvinsvinäger)
1½ msk flytande honung







Så här gör du:



Rör ihop alla ingredienserna till marinaden i en skål.
Lägg köttet i  en skål eller dubbla plastpåsar och häll marinaden över.
Plasta skålen eller tillförslut påsarna.

Låt stå kallt i minst 1 timme,gärna längre.



Enkelt och SUPERGOTT!!








Kommentarer
Postat av: Emilies Skafferi

Inte kan man väl tröttna på grilat heller! Det blir sen när det är för kallt för att grilla:)

Detta låter som en bra marinad. Brukar göra min egen, så jag är alltid på jakt efter nya varianter att pröva:)

2009-08-02 @ 22:00:05
URL: http://emiliesskafferi.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja, så här på slutet av sommaren börjar det bli lite svårt att variera tillbehören. Marinaden låter iaf toppen så den åker in i att prova mappen =)



Ha det bra!

2009-08-03 @ 16:30:22
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Monika

Såg din blogg bland bloggtoppen på hittarecept och vilken härlig header du har! Så mycket färg, man fastnar för den. Sen när jag kom in på din sida hittade jag massa smarriga recept också! :)

2009-08-04 @ 23:05:53
URL: http://kakabaka.blogg.se/
Postat av: Ulrika i Jämtland

Halloj!! Provade denna marinad igår när vi grillade...Super god!! Tack för tipset och en kalasbra sida!!

2009-08-05 @ 21:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS