') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

TIPS TILL MAGER KASSA.......


Imorse när jag satt i bilen och lyssnade på radion så var ämnet att den här veckan var årets fattigaste för många.
Det är ju inte lön förrän nästa vecka och det har varit en del helger sedan förra gången kontot utökades.
Och Jul och Nyår kostar, så är det ju.

I alla fall så tänkte jag att det kunde vara läge att tipsa om goda middagar som passar plånboken denna veckan.
Jag hittade en hel del rätter faktiskt, här några förslag:








                      KÖTTFÄRSRISOTTO










                    INDISK FALUKORV









            FÄRSFYLLDA TOMATER MED RÅSTEKT POTATIS









         UGNSPANNKAKA MED BACON, LÖK OCH MORÖTTER








          MIN VITKÅLS- OCH FÄRSGRYTA








Ja, det var lite förslag från mig på middagar som inte kostar många tior..... :)




Men om du nu är sugen på att baka så rekommenderar jag dessa underbara godiskakor:








       CHOKLADSNITTAR MED PLOPP





Låt oss nu hoppas att denna "fattiga" veckan går över fort!! :)




Kommentarer
Postat av: Gazelle

Är väldigt förtjust i din blogg, och ännu mer nu efter det här inlägget om billig mat! Ska snåla resten av våren ^^

2010-01-19 @ 23:47:21
Postat av: Cassie - Cjsmycken.weebly.com

Nu känner jag mej lite töntig men jag älskar din blogg! Har fått massa idéer via den :D

2010-01-20 @ 09:36:00
URL: http://jaaacobsson.blogg.se/
Postat av: Ewa

Detta var välbehövligt!Tack!! Du har så trevlig blogg och god mat!!Gjorde din smördegsinbakade kassler på nyårsafton! Toppengod!!

2010-01-20 @ 20:21:39
Postat av: Åsa/ En Sida Med Mat

Sv.Cassie: Jag tycker inte alls du är töntig!!

Jag blev jätteglad att du tog dig tid att lämna en kommentar.

Kul att du blir inspirerad!



Sv. Ewa: Ja, det var väl inte så dumt med lite budgettips?

Visst e den kasslern god!

Första gången jag åt den var faktiskt också på en Nyårsafton!

Tack för dom snälla orden!



Sv. Gazelle: Verkligen kul att du gillar min blogg!

Så bra att du blev inspirerad att laga god mat till bra pris!



Ha det jättebra allihopa!

Kram Åsa.

2010-01-20 @ 21:13:22
URL: http://www.ensidamedmat.se
Postat av: Pernilla

fint med tips om billig mat, det uppskattas alltid :) även när det inte är sista veckan i januari ;)

2010-01-21 @ 11:53:18
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Chokladsnittarna ser riktigt smarriga ut!

2010-01-27 @ 11:15:44
URL: http://www.matochodla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS