') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

KLADDKAKSMUFFINS MED DAIMPANNACOTTATTÄCKE!


Heeeeej på er alla goa läsare!!
Ja, jag lever faktiskt!
Fick ärligt talat en smärre chock innan idag när jag såg att mitt senaste inlägg gjordes 18 November(!!!!!!)  Nä, detta går inte för sig ju! :)
Idag har jag varit hemma med en förkyld och febrig Mollie så jag har haft rätt mycket tid över att ladda upp bilder på lite av det jag lagat och pysslat med på sista tiden. Så nu dröjer det inte lika länge till nästa inlägg, jag lovar!
 
Först ut idag är desserten jag gjorde på Nyårsafton. Galet gott kan jag säga!!
Jag hittade inspirationen på DENNA trevliga bloggen, dock gjorde jag enligt mitt vanliga kladdkaksrecept, tyckte det verkade godare.
Lite färska jordgubbar eller andra bär är ett måste till!
 
 
 
 
Det här behövs till ca 12 st:
 
 
100 g smör
2 ägg
3 dl socker
1½ dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
 
 
Daimpannacottatäcket:
 
 
5 dl vispgrädde
3 st dubbeldaim
2 gelatinblad

 

Gör så här:

 

1. Sätt ugnen på 175º. Smält smöret och ställ det åt sidan för att svalna lite.


2. Vispa ägg och socker vitt och pösigt.
Blanda de torra ingredienserna och vänd ner dom i äggsmeten.
Tillsätt smöret och rör om tills allt har blandat sig.


3. Fyll muffinsformarna och grädda i ugnen i ca 15 min.
Dom ska fortfarande vara kladdiga i mitten.
Låt kakorna svalna medan du gör täcket

 

4. Lägg gelatinbladen i kallt vatten så att dom mjuknar. Hacka chokladen.

 

5. Koka upp grädden i en kastrull, ta från värmen och tillsätt chokladen. Rör om tills den löst sig helt. Lägg i gelatinbladen och rör om tills även dom är upplösta.

 

6. Häll pannacotten över varje kladdkaka. Täck med plastfolie och ställ i kylen att stelna i minst 4 tim. Servera med jordgubbar eller andra goda färska bär.

 

Supermumsiga......
 
 
....får nog snart göra en omgång till!!
 
 
 
Härhemma är allt bra förutom diverse tråkiga förkylningar vi har haft nu flera veckor känns det som. :(
Men det kan jag ta, så länge vi slipper den fruktade kräksjukan bara!
Hur har NI det??
Lämna en liten kommentar till mig så blir jag så glad så!!
 
Kram! /Åsa.



Kommentarer
Postat av: Annicka

Åh vad kul att du har väckt liv i bloggen . Har lagat många av dina recept och blir alltid lika nöjd .Gott välsmakande och lättlagat Tack för mycket inspiration.

Svar: Hej Annicka!Tack för dom fina orden!
Kram!
Åsa/En Sida Med Mat

2013-01-30 @ 20:35:16
Postat av: Carita

Ja, äntligen! ;-) Kollar här varje dag, det ingår i morgonritualen. :-) Dom däringa ser ju hur goda ut som helst, måste testas! Kram

2013-02-01 @ 07:45:57
Postat av: Milo

Bara älskar kladdkakor o dessa såg supergoda ut! Kul med nytt inlägg. :)

2013-02-01 @ 09:34:58
Postat av: Pia

Hej!!!

Håller med Carina det ingår i dag rutinen att titta in efter nya recept!!!! ;-)

2013-02-01 @ 16:46:01
Postat av: Anette

Härligt att du är tillbaka. Ser fram emot en massa smaskiga recept som vanligt.

Svar: Tack Anette!Ska göra mitt bästa för alla er trogna läsare!
Kram!
Åsa/En Sida Med Mat

2013-02-02 @ 14:40:29
Postat av: Anonym

Din uppdatering suger

Svar: Haha!! Ja det har du verkligen rätt i!!! :D
Åsa/En Sida Med Mat

2013-02-07 @ 08:55:16
Postat av: Anonym

Hej
De här kakorna såg jättegoda ut, det var ett tag sen jag bakade kladdkaka, det går perioder men det är dags igen och helst med en ny variant av fyllning.
Mia

2013-02-08 @ 11:25:10
Postat av: Hanna

Vad goda de ser ut!

2013-04-09 @ 11:03:49
URL: http://hannafialotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS