') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

PETERS RECEPT......


Vi har börjat med att göra upp veckomatsedlar för att vi ska ha bättre överblick på vad som ska handlas så att vi inte slänger så mycket mat i slutändan + att det blir lättare att variera middagarna.
Vi bestämde även att Peter skulle laga mat minst 1 gång i veckan.
Och det tycker jag är skönt, för hur mycket jag än älskar att laga mat så är det skönt att sätta sig till dukat bord ibland.
När Mollie var mindre så var Peter föräldraledig varje Fredag och då stod han alltid för maten, sedan rann det ut i sanden.....

Men han är faktiskt riktigt duktig ibland ( ja, jag säger ibland för ett par ggr har maten faktiskt varit oätlig! ).
Man kan väl säga såhär att när han inte försöker experimentera för mycket blir resultaten mycket goda!


Här kommer några av hans alster som finns här på bloggen sedan tidigare:



                         PETERS SUCCÈGRYTA









                        SJÖMANSGRYTA À LA PETER








              PETERS KORVGRYTA MED SURKÅL






                        
             PASTAPANNA MED BACON OCH BROCCOLI






          
                  KÖTTFÄRSLIMAPA PÅ PETERS VIS







Tänk vad han kan min man!!!
Tur att man kunnat lära honom lite..... ;)





Har ni testat något av dessa recepten?
Ge gärna ris och ros!!




Ha en trevlig söndagskväll!/Åsa.



Kommentarer
Postat av: MATBLOGGEN



Så mycket god mat!! :-)



Roligt att du gillade köttfärsåsen med mjukost i :-)



Postat av: Anna/Frostrosor

Vad bra att ni börjat med veckomatsedlar!

Har inte lagat någon av rätterna men minns när Peter hade lagat korvgrytan med surkål. Den verkar så smarrig, så den skulle jag gärna laga!

2011-01-17 @ 21:36:10
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Hanna - mamma till Yasmine

Har alltid klickat in till din blogg då jag inte vet vad jag ska laga för mat och alltid har jag hittat någonting gott att laga! Dessutom brukar det vara väldigt svårt att komma på vad vi ska äta varje vecka men gissa om jag blev glad av att läsa att ni har börjat med veckomatsedlar! :)Och billigare blir det ju då man inte slänger allt man hittar i butiken utan bara köper det man ska ha :D

2011-01-17 @ 22:06:24
URL: http://ourhappiness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS