') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

HALLONPAJ MED KOKOSSMULTÄCKE!


Woho!!! Vilket väder vi haft igår och idag!! Helt underbart! :D  Vi har inte gjort så många knop  på hela helgen utan mest njutit i trädgården. Ett litet moln har jag dock haft på min himmel och det är att min kära pappa blivit inlagd igen på sjukhuset. Han har KOL och drabbas ganska ofta av infektioner i luftvägarna som kräver läkarvård. Hoppas att han blir bra igen snart! ♥


Idag tänkte jag ge er receptet på en god efterrättspaj jag gjorde helgen, en hallonpaj med smaskigt smultäcke med kokos. Ni som följt bloggen ett tag vet ju att jag är väldigt svag för kokos!
Vi åt den med vaniljglass men det hade nog passat ännu bättre med den HÄR goda vaniljssåsen.



Det här behöver du:



Frysta eller färska hallon
Socker efter smak
Potatismjöl


Smuldegstäcket:

200 g smör
2 dl strösocker
2-2½ dl vetemjöl
2 dl kokosflingor
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker



Gör så här:


1. Lägg hallonen i en pajform och strö över socker och potatismjöl.

2. Smält smöret till smuldegen och blanda i de övriga ingredienserna. Rör om och fördela degen ovanpå hallonen.
 

3. Grädda i 200° i ca 20 min i nedre delen av ugnen.



Servera pajen något avsvalnad.



I väntan på färska hallon fick frysta duga.


Smuldegen är så enkel att göra!


Mycket "täcke" ska det vara! :)



Så mumsigt!!!






Men nu så ska jag och Peter äta LCHF  i ett par veckor så nu blir det inga fler sötsaksrecept på ett tag. :D



Hoppas ni får en fin vecka!! /Åsa.



Kommentarer
Postat av: rabarberälskaren

verkar som du missat lägga till länken till vaniljsåsen :-(

2012-05-21 @ 20:46:34
Postat av: Sannaa

Mums vad gott med kokos i smulorna!

2012-05-22 @ 20:41:06
URL: http://engnuttasocker.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men om ni ska äta LCHF... ge oss lite recept på det! Börjar tryta lite i fantasin här... :)

2012-06-20 @ 23:45:14
URL: http://sandralander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS