') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

KLASSISKA SYLTSNITTAR I NY VERSION!


Att baka småkakor är verkligen tacksamt!
Med minimal insats får du ut hur många kakor som helst.
Jag har tidigare hoppat över dessa på fikaborden och siktat in mig på dom lite maffigare bakverken... ;)
Men efter att ha bakat flera olika sorter på senaste tiden har jag helt ändrat inställning.

Dom är ju såååå goda!!
Dom klassiska syltsnittarna åt man ju några gånger när man var liten, men helt ärligt har jag faktiskt aldrig bakat det själv.
Men inspirationen infann sig snabbt när jag hittade detta receptet i en veckotidning hemma hos mamma för ett tag sedan.
Jag bytte dock ut florsockersglasyren mot smält vit choklad.
















Det här behöver du till ca 30 st:





125g rumsvarmt margarin (blir sprödare än med smör)
0,75 dl strösocker
1 ägg
4- 4½ dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
1½ msk kakao
Ca 1 dl hallonsylt



Garnering:

Smält vit choklad





Gör så här:



Vispa rumsvarmt margarin och socker poröst.
Tillsätt ägget. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker och rör ner i ägg- och sockerblandningen.
Vispa inte! Arbeta ihop till en deg och dela i två lika stora delar.



Arbeta in kakao i den ena biten.
Rulla ut två längder av varje degbit som är lika långa som plåten.



Lägg en ljus och en mörk längd bredvid varandra och platta till dom lätt.
Gör en fördjupning i mitten och klicka i sylten.
Grädda i ugnen i ca 10 min.



♦Ringla över vit smält choklad och skär de varma längderna i sneda snitt och låt kallna på plåten.












          


Jag missade chokladen och fick ringla över den efter att jag skurit kakorna i bitar.........
Gick lika bra det!







Fler tips på supergoda "småkakor":




DAIMKAKOR


NOUGATGÖMMOR



CHOKLADSNITTAR MED PLOPP















Att golf är en stor del av vardagen i vår familj är ingen hemlighet......

Frågan är om inte Mollie är vår nästa Annika Sörenstam.....????!!!!!












Kolla hur noga hon är med att koncentrera sig......












Och golfbilen rattar hon hur bra som helst........














Ja, ja, vi får väl se hur det blir med den saken.....
Kul har hon i alla fall!!! :D








På återseende!! /Åsa. 








Kommentarer
Postat av: Helena Ljunggren

Mumsiga kakor det där du :)

Det ser supergott ut med vit choklad uppepå istället.

2009-10-06 @ 13:51:20
URL: http://www.helenaljunggren.com
Postat av: Allice

Ser underbart ut när Mollie siktar in sig på bollen. Framtiden ser ljus ut. Goda kakor föresten...

2009-10-06 @ 15:44:57
Postat av: annette

ojj..vad många goda rätter här var, hit kommer jag fler gånger för att testa nåt recept! :)

2009-10-06 @ 17:18:04
URL: http://loppingvin.blogg.se/
Postat av: Idodido

Åh, de såg himla goda ut, de måste jag testa snart!

2009-10-06 @ 20:27:38
URL: http://hemmahosidodido.blogspot.com/
Postat av: I Nadjas kök

Småkakor är sjukt gott! Man vill ha en till och sedan en till och ....med andra ord så är det svårt att sluta äta dem.



Ha en fin dag,

Nadja

2009-10-07 @ 11:40:39
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: bakmammorna

vilka underbara kakor- det var något för en småkaksälskare som jag! och mollie är ju bara för söt!!

2009-10-07 @ 19:36:53
URL: http://www.bakmammorna.blogspot.com
Postat av: åsa - hello sugar!

småkakor är verkligen underskattat! de här ser hur goda ut som helst med den vita chokladen på, mums!



haha, mollie kommer helt klart vara nästa stjärna inom golfvärlden, det ser man ju!! :)

2009-10-07 @ 21:38:28
URL: http://hellosugar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS