') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

NYTT I BUTIKSHYLLORNA!


Häromveckan fick jag hem en Bag-in-box med "Don Simon" Sangria. Det tackar jag för!
Sangrian har funnits tidigare på Systembolaget men återlanseras i år i boxförpackning.
Perfekt till sommaren olika fester!




HÄR hittar du mer information.



I affärernas frysdiskar finns nu också olika sorters moussetårtor från ALMONDY.
Jag fick hemskickat några tårtcheckar så att jag kunde testa.
Men eftersom jag just nu försöker undvika för mycket kolhydrater så får dom vänta kvar i frysen ett tag. :)

Jag lovar såklart att ge mitt omdöme till er när jag testat.
Har ni kanske redan hunnit prova dom? Berätta gärna vad ni tyckte!



Hallonmoussetårtan......



...och Chokladmoussetårtan ligger nu i säkert förvar i frysen.
Ser urläckra ut på bilden i alla fall! :P



Annars är den här klassikern min favorit av deras tårtor.







Det var allt för mig idag, ha en bra kväll!! /Åsa.




Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

den Sangrian har vi druckit några gånger och den är verkligen hur god som helst!

Tårtorna har vi däremot inte testat, hoppas de ska smaka:)

2012-05-30 @ 20:30:20
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Lina

sangrian andas sommar för mig!

2012-06-01 @ 10:12:04
URL: http://www.matsaklart.se
Postat av: Anna

Å den där sangrian slinker ju lätt ner en varm sommarkväll... Jag har inte testat tårtorna men de ser ju fina ut på bilderna ;) Kram Anna

2012-06-04 @ 17:58:35
URL: http://iannasliv.blogspot.com
Postat av: Anette

Varken provat tårtan eller sangrian men har en flaska hemma. Din blogg är den första matblogg jag började läsa och fick en massa goda tips. Synd att du inte har tid/lust längre.

Svar: Hej Anette! Vad kul att höra! Jag har inte heller provat tårtorna än men jag ska blogga om det så fort jag testat dom. Jag lovar att försöka blogga lite mer! :DMvh Åsa.
Åsa/En Sida Med Mat

2012-06-13 @ 19:39:13
Postat av: Erica

Den klassiska Almondy-tårtan är underbart god enligt mitt tycke. Jag skulle nog kunna äta upp en hel sådan själv. ;-)



Jag har även smakat Daim-versionen, vilken jag har blivit bjuden på många gånger under mitt liv. Den är också väldigt god, men då jag ej är överförtjust i Daim så tycker jag att original-versionen är mycket godare.



Jag har även testat Snickers-versionen någon gång. Har för mig att den var snäppet godare än Daim-versionen, men fortfarande långt ifrån lika god som originalet.



Aja... Jag har sett att det finns massor av olika Almondy-tårtor. Då jag verkligen gillar dess mandelbotten så blir jag sugen på att testa dem alla. Hi hi! Är dock osäker på om mousse-varianterna är någonting för min smak. Det ser ut att vara så mycket mousse i relation till mandelbotten... Men för en gottegris som mig så slinker nog även de ner rätt så enkelt. :-P

2012-06-20 @ 20:56:25
URL: http://iryccah.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej Åsa!

Saknar dina inlägg, hoppas att du snart skriver något nytt.Blir alltid så inspirerad och tycker att du har lättgjorda recept som ger ett kanonbra resultat!!!Kram

Svar: Hej Anna!Tack för dom orden! Jag lovar att jag ska försöka uppdatera lite mera!
Kram på dig!
Åsa/En Sida Med Mat

2012-06-20 @ 23:34:00
Postat av: ANGELICA [foto&personligt]

Jag gillar din blogg! :)

2012-06-27 @ 19:16:25
URL: http://stahlbrost.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS