') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

MOLLIES BARBIETÅRTA!


Hej på er!!
Der var verkligen längesedan! Era fina kommentarer har fått mig att få ändan ur vagnen och få fart på bloggandet igen!
Tyckte i ärlighetens namn att det var så lite gensvar på sista tiden att det kändes som det kvittar...  :(
För det absolut roligaste med en blogg är kontakten med er läsare, vad ni tycker, frågor o.s.v.....
 
Men nog om det nu!
För ett par veckor sedan hade Mollie sitt kalas för sina kompisar, hon fyller ju egentligen år mitt i sommaren men eftersom så många brukar vara bortresta då så la vi det lite tidigare.
När jag frågade henne vad hon ville ha för motiv på tårtan (förra året var det prinsesstema) så svarade hon att hon ville ha en "Barbietårta", som hon hade sett bilder på tidigare.
Jaha, tack för den!! ;)
 
Började googla runt på barbietårtor och fick genast prestationsångest!!
Vilka konstverk det finns!!
Men jag fick i alla fall en ide i huvudet om hur jag skulle göra. Resultatet blev detta:
 
 
Jag blev inte helt nöjd med den eftersom den tyvärr blev lite "bulig" .
Men för att vara första gången blev den helt ok!
Riktigt roligt var det faktiskt!
 
 
 
Tårtan tog nästan en hel dag att göra, inklusive bakning och avsvalning av bottnar, mm......
Man kan ju köpa färdiga bottnar, men eftersom en av gästerna var ägg-allergiker så bakade jag egna.
 
 
Fyllningen bestod utav vaniljkräm, jordgubbar och vispgrädde. Barnvänligt skulle det ju vara!
 
 
Hålet i toppen fyllde jag med sockerkakssmulor blandade med grädde.
 
Hela tårtan täcktes med grädde och sedan slog jag plastfolie runtom och försökte jämna till kanterna.
 
Som dekoration hade jag köpt rosa marsipan i en butik i Malmö som heter "Ultimate Cake", där köpte jag även ätbart lim som jag klistrade på strösselkulorna och kristyblommorna med.
 
Det är detaljerna som gör hela tårtan! :D
 
 
Mollie tyckte den var superfin! Ja,vad gör man inte för sina barn.......♥
 
 
 
 
Ja, så nu är jag ju nyfiken...har någon av er gjort någon barbietårta eller liknande?
 
 
 
Önskar er riktigt härlig dag! Åsa.
 



Kommentarer
Postat av: Tess

Vilken fin tårta! Tycker du ska vara nöjd med den!

Jag har gjort en fotbollstårta till sonen, blir ju också denna runda form då.
Ett tips är då att fylla en skål med bottnar och fyllning. Låt stå över natten och vänd sedan upp den dagen efter. Kanterna blir jämna och sedan är det bara att täcka och dekorera.

2012-06-30 @ 11:23:07
Postat av: Åsa/En Sida Med Mat

Vilket bra tips!! Tack för det!

2012-06-30 @ 11:51:16
URL: http://ensidamedmat.se
Postat av: Anette

Va´duktig du är! Själv ska jag bara göra en tåg-glasstårta till Elias när han har kalas imorgon.

Svar: Tack Anette! Aja, en tågtårta är väl hur bra som helst! Hälsa Elias och gratta!
Åsa/En Sida Med Mat

2012-06-30 @ 19:33:06
Postat av: Madde

Vilken härlig tårta! En sån skulle jag gärna fått när jag var liten :)

Svar: Mhm....Jag med!!
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-02 @ 19:11:19
URL: http://madeleinesrecept.wordpress.com
Postat av: Anonym

ÄNTLIGEN!!!Som jag har längtat efter ett inlägg, har kollat minst en gång om dagen.Håll nu i här och fortsätt-du är ju så himla duktig!!!!Fin tårta förresten, jag e ju inte så våglig så att jag gör egen men jag har beställt en sådan ngn gång av min konditorkompis.Blivit mkt uppskattat!!!

Svar: Ha,ha Tack!!! Det värmer kan du tro!
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-02 @ 22:54:27
Postat av: Terese

Jag är glad att ha dig tillbaka! Jag har följt dig tidigare, men aldrig kommenterat inläggen men nu skall det bli ändring på det!

Svar: Tack! Vad glad jag blir! Det är ju så roligt när ni lämnar ett litet avtryck!Kram! /Åsa
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-04 @ 20:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS