') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

SEMESTERFRUKOST MED TACOOMELETT!


Godmorgon!
Härhemma har halva semestern gått och vi har verkligen kommit in i semesterlunken.
Inga tidiga morgnar här inte! :D
Förra veckan satte vi oss för att äta frukost kl 11:30(!) Ja, om man nu kan kalla det frukost förståss vid den tiden, snarare brunch får det väl bli.
Och när man äter brunch måste man ju ha omelett eller hur?!
Den här gången bytte jag ut skinkan jag brukar ha i mot tacofärsen som vi hade över sedan dagen innan.
Det blev riktigt gott och mättande.
 
 
 
 
Det här använde jag:
 
4 ägg
ca 2 msk mjölk
salt, peppar
kall tacokryddad köttfärs
lite riven ost
Jag hade gärna haft tärnade tomater och rödlök på också, men eftersom vi skulle dela den med Mollie så hoppade jag över det, Annars hade det blivit gnäll och ett evigt pillande ;)
 
 
 
Gör så här:
 
1. Knäck äggen i en skål och vispa upp dem. Tillsätt mjölken och salta och peppra.
 
2. Smält lite smör i en stekpanna och häll i äggsmeten. Fördela färsen ovanpå och lite riven ost.
"Stick" lite i omeletten så att lös äggsmet rinner ner. Stek färdigt omeletten på medelvärme.
 
3. Servera med färska grönsaker!
 
 
 
Gott och mättande till frukost!
 
 
Sömntutan som man får väcka varje morgon nu.... :D
 
 
 
Önskar er alla en riktigt bra dag!
Kram! /Åsa.



Kommentarer
Postat av: Christel Hansson

Mosters lilla <3

2012-07-08 @ 15:52:14
Postat av: Milo

Här längtar en annan efter semester...3 jobbedar kvar :)

Svar: Åh vad härligt!! Känslan precis innan man går på semester är inte dum!!
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-08 @ 23:47:03
Postat av: Therese

Hej på dig! Länge sen sist! Semester är det här också så det bli vääääldigt sen frukost här också! Kul med varuprover ja ha då slutat få men men så är det ibland! Vilken tjusig tårta du gjort lite längre ned! Minns att jag gjorde en dinosaurietårta bland annat till sonen när han va liten. Kram på dig och ha en fortsatt härlig semester

Svar: Hej Kära du!!Ja, det var det, fast jag följer dig på facebook så jag vet ju lite vad du fixar med.. :D
Dinosaurietårta lät avancerat! Stor kram på dig också!
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-09 @ 19:31:27
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS