') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

LCHF "BRÖD"!!


I perioder så har jag provat på att äta enligt LCHF metoden och det har funkat väldigt bra tycker jag! Man mår verkligen mycket bättre av den "dieten" men i längden tycker jag faktiskt det blir enformigt tyvärr.
Nu senast så hängde i alla fall även Peter på och han är en riktig godisråtta som älskar öl dessutom så jag trodde inte han skulle klara många dagar....Men han fixade det utmärkt!
En sak som man saknar enormt dock är bröd!
Så jag googlade runt och hittade detta fantastiska recept hos ÅSE.
Jättelätt att göra och smakade dessutom som bröd! Halleluja!
Även ni som inte äter LCHF skulle säkerligen uppskatta detta.
 
 
 
Det här behöver du till 1 bröd:
 

0,5 dl sesamfrön

1 dl rostade solroskärnor

1/2 dl kruskakli

2 msk linfrön

1 dl riven lagrad ost  tex. västerbottensost

4 ägg

2 tsk fiberhusk

1/2 tsk salt

1 tsk bakpulver

lite flingsalt

 

Gör så här:

 

1. Sätt ugnen på 200 grader. Rosta solroskärnorna i het panna. Mal sesamfrön och solroskärnor i en mixer eller blender.

2. Vispa äggen riktigt pösiga och blanda under tiden övriga ingredienser.

3. Blanda sedan ner fröer och osten i äggen och låt stå en stund. Häll i liten bakpappersklädd form och toppa med solroskärnor och flingsalt

4. Grädda i ca 20 minuter.

 

"Degen" är ihoprörd.....

Brödet är färdiggräddat!

Jag gjorde även ett bröd utan solroskärnor.

Skiva upp brödet medans det fortfarande är varmt....

...ser ni hur gott det är!!?? :D

Om ni ska frysa några skivor så gör det direkt.

Eller så avnjut en smörgås direkt med smör och brieost på!

Såååå gott!!!

 

 

Nu ska jag gå och duscha för vi är bortbjudna om typ 40 min.... OMG!! :S

 

Bye bye!!!/Åsa.

 

 




Kommentarer
Postat av: Sandra

Det finns ju LCHF-bröd att köpa i de flesta mataffärer numera :)

Svar: Ja, alla säger det, men jag hittar aldrig något. :(
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-17 @ 23:50:53
URL: http://sandralander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS