') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

KITCHEN MAKE-OVER LIGHT..........


Godmorgon! Idag vaknade vi till en mulen men varm dag...
Jag ska försöka få en tid hos läkaren för min hälsporre som jag nu har dragits med i snart ett halvår. Riktigt drygt är det och jag har i och för sig hört att det kan ta lååång tid innan det läker ut men nu har ena foten dessutom börjat svullna , vilket troligtvis beror på felbalastning...
Nåja , det kunde ju varit värre, eller hur?
 
I dag har jag inget recept men något annat som kanske kan intressera?
I höstas så hittade jag äntligen en begagnad kökssoffa till ett rimligt pris på blocket. Jag hade letat länge men eftersom det just nu verkar vara i ropet så var dom onödigt dyra.
Var dom dessutom vitmålade och ordet "Shabby Chic" stod med i rubriken så steg priset väääääligt mycket!
I alla fall, jag snubblade över ett riktigt fynd! Kökssoffa med bord och två stolar för 250:-
Visserligen var det bara soffan jag ville ha men ändå... Den var i furu så vi slipade ner den och målade den vit.
Dock drog ju då detta med sig en massa andra förändringar i köket. ;)  Vi hade en mörkt rödmålad fondvägg sen ca 3 år tillbaka som jag tröttnat rejält på och ville ha vit igen.
"Javisst" sa Peter, "men du får måla den själv". Han tyckte nämligen inte alls att det var något fel på den väggen! 
Så jag målade om själv såklart!
 
Här kommer lite bilder:
 
 
Sähär såg möblemanget ut när vi köpte det...80-tals furu så det förslår! :) I bakgrunden syns den röda väggen. Vi hade här innan ett runt modernt bord och "sjuan" stolar.
 
Och så här blev det efter!
Den nya soffan som vi målat och klätt om, vi tog fram vårt gamla köksbord igen och två stolar i mörk ek som stod och skräpade på grannens vind  fick vi. Stolarna blev även dom vitmålade och fick nya dynor.
Köket blev verkligen helt annorlunda!
Lampan i köket har visserligen bytts ut........
 
.......mot denna! Ett fynd ifrån Ullared! :D
 
Kaklet vi hade var ett mörkrött kakel från början av 80-talet och i början gillade jag det, det kändes lite retro.
Men när jag ändå var i gång med förändringar fick det också ryka!
 
 Istället för att riva det ( hade varit väldigt mycket jobb och kostsamt) så köpte vi kakelfärg och målade om även det!
 
 Väldigt lätt och smidigt!
 
 
 
 
Så om man vill ändra om och förbättra lite hemma så behöver det inte kosta skjortan.
Just nu så är det matrummet som liggger lite "illa" till härhemma. Har en del planer för det...... :D
 
 
 
Ha en bra dag! /Åsa.



Kommentarer
Postat av: Jenny.

Shit vad duktig du är, den blev verkligen snyggt !!

Svar: Tack Jenny!
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-03 @ 20:34:34
URL: http://Jcarpediem.blogg.se
Postat av: Anna

Oj, vilken förändring!Lite shabby-chic feeling...nice!!!

Svar: Tack! Ja, det var precis lite shabby chic feeling jag var ute efter! Gillar det skarpt ! :)
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-03 @ 21:57:54
Postat av: Ninjakossan

Jösses vilken skillnad, med så simpla medel! Nästan så jag önskar att vi också hade gammalt urtröttat kakel att måla över, aldrig hört talats om att man kan göra så, låter ju hur smidigt som helst. Fint och ljust!

Svar: Ja, den kakelfärgen är verkligen bra! :)
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-03 @ 23:03:25
URL: http://www.ninjakossan.se
Postat av: Carita

Så fint ni har fått det! :-)

Svar: Tack!! :D
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-04 @ 07:29:15
Postat av: Jas

Nämen, det blev ju himla fint! Riktigt bra jobbat! :) Så mycket man kan göra själv som man inte tänkt på riktigt.

Svar: Tack så mycket! :D
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-05 @ 14:01:33
URL: http://unjourcommeca.blogg.se
Postat av: Anonym

Vilken skillnad, hur snyggt som helst:)

Svar: Tackar!
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-05 @ 15:13:13
Postat av: Milo

Kul att du är igång igen. Så fint det blev. Roligt med före o efter bilder. :D

Svar: Tack! ja, jag brukar alltid försöka ta före och efter bilder, man glömmer ju så snabbt! :)
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-05 @ 21:04:32
Postat av: Anette

Jättesnyggt. Härligt att du börjat blogga igen. Ser fram emot en massa smaskiga recept.

Svar: Tack! Det ska jag försöka leverera! ;)
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-06 @ 06:43:43
Postat av: Sofia ♥

Hej. Var köpte du kakelfärgen och var det dyrt? Fin blogg! :) Kram Sofia

Svar: Hej Sofia!Vi köpte färgen i en butik som heter "Colorama" en färgfackhandel. Burken var på 1 liter eller 0,75liter, minns inte riktigt. Den kostade knappt 400:- så det var prisvärt tycker jag om man jämför med kostnaden att byta kakel. För att inte säga jobbet.

Kram Åsa!
Åsa/En Sida Med Mat

2012-09-23 @ 13:59:44
URL: http://sofiaelis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS