') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

SEMESTER 2012??


Godmorgon! Idag är det en väldigt skakig Åsa som skriver.....Insjuknade i förrgår med hög feber och halsont som igår utvecklades med ONT i kroppen,och då menar jag verkligen ont överallt,t.o.m i tårna. Fy vad jag kände mig ynklig, undrar om det är influensa? Nattten har i alla fall varit bra tack vare mina vänner Alvedon och Ipren.  Hoppas att det går på rätt håll nu!!
 
Januari, Februari och halva Mars tycker jag är den tråkigaste och segaste tiden på hela året!
Och då menar jag både vädermässigt, alla sjukdomar som härjar + att det inte händer så mycket "kul" förrän påsken kommer.
Men en sak som brukar pigga upp är ju att planera årets semester!
Dock har vi lite problem där i år och kan inte bestämma oss/komma på nåt. Vi ska åka någonstans i Sverige eftersom det ev blir en utlandsresa i Augusti, och det måste ju vara barnvänligt till viss del.
De senaste åren har vi bla gjort följande:

• Hyrt stuga på Österlen
• Bott på Ronneby Brunn
• Hyrt stuga på Öland och besökt bl.a Ölands Djurpark
• Varit på Astrid Lindgrens Värld, High Chaparall, Liseberg, Universeum


Så nu är ju frågan, ska det bli en repris eller blir det något helt nytt och i så fall, VAD? **kliar mig i huvudet**
Någon som sitter inne med några bra tips så får ni gärna berätta!! :D




Och på tal om semester så har jag ju inte uppdaterat er om vår Greklandsresa som vi gjorde i slutet av augusti förra året.
Det var helt underbart att komma iväg och få sol och värme efter den kassa sommaren vi hade här i Skåne!!

Resmålet var byn Makrigialos på Kreta och vi åkte med Ving och bodde på deras Sunwinghotell.
Jag har tidigare varit lite "allergisk" mot såna här anläggningar men gud vad bekvämt det var när man har små barn! Vi satte oss varje dag vid dukat bord, inget städande och massor av aktiviteter för barnen.
Detta var verkligen SEMESTER!
Här kommer ett bildregn....




Mollie är väldigt förväntansfull......... Vi har nyss anlänt till Malmö Airport.



Peter tar den obligatoriska ölen i vänthallen!



Eftersom planet var nästan 2 tim försenat köpte vi en pysselbok till Mollie för typ halva reskassan!
Nä skämt åsido, men jisses vad dom tar betalt på flygplatser!!!
Mollie ser jätteknasig ut på bilden men det får hon bjuda på eftersom jag blev ju bra...hi,hi.




Vårt plan.....



Dax att äta, Mollie fick köttbullar och potatismos och vi vuxna någon kryddstark kycklinggryta som var överraskande god!



När vi kom fram var det mitt i natten och kolsvart ute, så när vi steg upp på morgonen möttes vi av det här!



Vi svidade snabbt om till badkläder och begav oss mot stranden som låg typ 100 m bort!




Mollie hade bråttom!


Jättefin strand var det!




Och kan ni tänka er..Peter slog till och köpte ett par solbrillor!!!!
Han har inte använt det sedan en våg svepte bort hans förra på Korfu -02!



En hel del bad i poolen blev det också! Här slappar jag i "Lollo" poolen.
Såååå gottigt!!!



Vi såg fantastiska solnedgångar varje kväll vid middagen.




Mollie kunde sitta still i sisådär 10 min under middagen sen var det minidisco och annat kul som lockade.



Det bjöds på show 5 kvällar av 7, den här kvällen var det Abba tema!
Jätteduktiga var dom och tjejerna blev Mollies idoler.



Faktum är att Mollie är en liten teaterapa och ställde upp i "Ministars" med låten "Popular" av Eric Saade . Hon var den enda av alla barnen som uppträdde själv och det var himla modigt tycker jag!
Någon liten stolthetstår fälldes kan jag säga!



Efter uppträdandet belönades hon med ett diplom och GLASS!




Lite shopping i byn hanns såklart också med! Bl.a den här klänningen till Mollie.
Tyckte den var jättesöt!



Jag och Mollie! ♥



GOOOD mat i massor blev det också förståss!! Jag tror att jag överdoserade lite på tzatziki, om man nu kan det??!!!




I restaurangen hade dom olika teman varje kväll och sista kvällen var det "Asiatiskt".
Peter provade Sushi för första gången i sitt liv! Dock var han inte vidare impad. Han är mer en "kött-sås-potatis" typ...ha,ha!




Nu är det dax att åka hem till Sverige igen efter en underbar vecka!




Hej då Grekland!!



Ja det var en semester som vi fortfarande lever på! Och Mollie pratar varje dag om att åka tillbaka och jag är väl inte så svårövertalad!




Kom igen nu och bomba mig med era bästa Sverigesemestertips!

Hej svejs! /Åsa.


















Kommentarer
Postat av: victoria matplatsen

tack för titten, det ser jättefint ut!!!!!!!!! och vilken fin familj du har ♥



kram

Victoria

2012-01-08 @ 10:42:46
URL: http://bloggfamiljen.se/matplatsen
Postat av: Lina

Ååå vi funderar på att åka dit i vår. Vilka härliga bilder :) Ni ser ut att haft d fantastiskt :) Å vilka fina mat och bakbilder, blir ju hungrig nu ;) Mvh Lina

2012-01-08 @ 20:30:48
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/liniz/
Postat av: Carita

Vi vill åka till Legoland! Det är ju inte Sverige dock, men bra nära, såhär för oss i Skåneland. Visade Isaac deras hemsida igår och han blev eld och lågor. :-) Vi får ju dessutom tvunget åka dit igen ;-) , för han är inte stor nog att göra allt som finns denna sommaren. Vi har pratat om High Chaparall också, men där har ni varit, eller hur var det?

Bilderna från Grekland ser härliga ut, om det inte var för det här med flygplanet........

2012-01-09 @ 08:03:28
Postat av: Anna

Va kul att du är tillbaks o att du valde att inte lägga av :-)



Vilka underbart härliga bilder, med det här vädret hade jag lätt kunna dra nu, men varken plånbok eller jobb tycker nog att det skulle va en så bra idé just nu ;-) Man får titta på bilder o drömma helt enkelt!



Jag vet ju inte hur långt ni kan tänka er att åka, men eftersom jag kommer en bit längre upp ifrån så åkte vi till Leksand sommarland när jag var liten, det var vår favorit o är som ett jättestort vattenland, med en massa andra roliga aktiviteter också (vi var på Skara sommarland någon gång, men ingen av oss syskon gillade det i närheten så mkt som Leksand) Det finns en camping i precis anslutning, med strand mot Siljan o en pool på campingen också. Nu vet jag ju inte hur det är nu, men när vi var där sist så ingick allt i inträdet, alltså inte att man måste betala både här o där... Nu är det ju ganska långt upp i landet härifrån, men det finns ju massa fint på vägen upp också ;-) Furuviks djurpark utanför Gävle var också en hit (och det var bara 8-10 mil hemifrån där jag är uppväxt...) Karlskrona tycker jag är jättefint också!



Sen kan jag rekommendera er att bo på hotell om ni gillar det, för det är sjukt billigt (oftast) att bo på hotell om man jämför med stugor som ofta blir dyrare i längden, men är kanske mysigare. Iallafall så är det det i Sverige, och speciellt om man bokar rätt nära inpå. I lite större städer pressas priserna på hotellrum under somrarna och man kan "fynda" rejält. Detta gäller inte populära sommarorter förstås...



Hoppas ni kommer på nåt kul som ni kan se fram emot, själv drömmer jag om att åka tillbaks till Italien, men vi får se hur det blir med det :-)



Kram Anna

2012-01-10 @ 16:54:30
URL: http://iannasliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS