') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

CHEESECAKEMUFFINS MED HALLON!


Halloj!!!

Hur har ni det i stugorna? Måndag igen.....
Hoppas att ni är baksugna för här kommer ett riktigt smarrigt recept på Cheesecakemuffins som jag bakade för ett tag sedan. Jag gjorde 6 stora muffins och då blev dom STORA (!) men man kan såklart också göra dom mindre om man vill det. :D

P.S. Ursäkta bildkvalitén, jag har tagit bilderna med mobilen eftersom vår kamera var på lagning då.





Det här behöver du till 6 stora eller 12 mormalstora muffins:

150 g smör
2 dl socker
2 ägg
1 msk vaniljsocker
½ dl mjölk
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver



Fyllning:

½ pkt philadelphiaost (100g)
2 msk florsocker
1 msk vaniljsocker
Ca 2 dl hallon, frysta upptinade eller färska



Gör så här:

1.
Vispa smält smör och socker med elvisp, vispa i äggen.

2. Rör ner mjölk och vaniljsocker med en slev el. liknande

3. Blanda i mjöl och bakpulver och rör tills det blivit en jämn smet.

4. Blanda osten florsockret och vaniljsockret i en skål.

5. Häll i en klick av smeten i formarna, lägg i 3-4 hallon och en klick av osten. Häll på resten av smeten så att nästan hela formen blir fylld.

6. Grädda i 200 grader i 15-20 min. Prova gärna med en sticka att kaksmeten är färdig.  





Innan gräddning, lite mer smet ska klickas på här så det täcker.
Sen skjuts in ugnen i ca 15-20 min.....





.....nu är dom klara! Jättegoda verkligen!!
Jag funderade på att nästa gåg jag bakar dessa ska jag nog även lägga på ett litet kardemumma-
smultäcke ovanpå.
Tror ni inte det hade varit pricken över i:et??




Sitter just nu och funderar på att putsa fönsterna, men finns det något tråkigare??
Äsch, jag gör det nog imorgon istället..... ;)



Önskar er en fortsatt bra dag!/Åsa.




Kommentarer
Postat av: Anna

Det låter himmelskt gott. Undrar om man kan fylla muffins med mascarpone också? Har en halv burk i kylen, vad tror du? Kram på dig!

2012-04-17 @ 10:22:32
URL: http://iannasliv.blogspot.com
Postat av: Therese

dom såg jättegoda ut!

2012-04-18 @ 19:28:25
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej Åsa!Jag har följt dig några år nu, din blogg är en stor inspiration och jag rekommenderar den ofta till mina vänner.Provade dessa muffins idag, men bytade ut till jordgubbar.De ÄR himmelskt goda och kommer definitivt att bakas fler gånger!Tack för alla tips och jag hoppas att du kommer att fortsätta blogga länge till!!!!

2012-04-21 @ 22:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS