') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

GALET GODA SEGA CHOKLADSNITTAR!!


Tro nu inte att det här receptet är på några torra, hårda chokladsnittar som man brukade få på kaffekalas förr!
Nä, dessa är så otroligt goda så man kan liksom inte sluta äta dom.
Saftiga, sega och så chokladiga!!
Och dessutom superenkla och snabba att göra. Kan det bli bättre? Nä, just det! :D







Det här behöver du till ca 30 st:


200 g rumsvarmt smör, INTE margarin
2½ dl socker
1 msk ljus sirap
3½ msk kakao
2 tsk äkta vaniljsocker
2 tsk bakpulver
ca 4½ dl vetemjöl
1 ägg (till pensling)
Pärlsocker



Gör så här:



1. Blanda ihop alla ingredienser till en deg.
Lägg i en plastpåse och låt vila i ca 30 min i kylen.
Sätt ugnen på 175°.


2. Dela degen i tre längder och rulla ut dom till rullar.
Lägg över på en bakpappersklädd plåt och platta ut dom med handen lite.


3. Pensla med uppvispat ägg och strö över pärlsockret.


4. Grädda kakorna i mitten av ugnen i ca 13-15 min.
Skär längderna i sneda snittar medans dom fortfarande är varma.



Ät och njuuuuut!!! :P






Idag blev det tyvärr inga "steg-för-steg" bilder eftersom jag hade fullt sjå med att passa Mollie så hon inte åt upp hela degen! :D







Jag tar tillfället i akt och passar  på att tipsa om fler goda småkakor jag har här på bloggen:
(Klicka på namnet på kakorna så kommer du direkt till receptet)





MOLLIES GODA SYLTKAKOR!





DUMLEKAKOR!





DAIMKAKOR!!




NOUGATGÖMMOR!!





CHOKLADSNITTAR MED PLOPP!!






Ha det så bra! /Åsa.




Kommentarer
Postat av: Jennys Matblogg





Sega chokladsnitt brukar vi baka! Gott :)



Chokladsnitten med plopp ser också goda ut!



// Jenny

Postat av: Matskafferiet

Mums, vad gott!

2011-10-30 @ 17:21:08
URL: http://www.matskafferiet.se
Postat av: Milo

När jag klickar på Dumlekakor kommer det upp att sidan inte kan visas. Fin blogg annars!

2011-11-03 @ 09:46:58
Postat av: Åsa/En Sida Med Mat

Sv: Milo: Tack för att du uppmärksammade mig på detta! Är åtgärdat nu. Kul att du gillar bloggen!



Mvh Åsa.

2011-11-03 @ 19:17:53
URL: http://www.ensidamedmat.se
Postat av: HanZa

MUMS ! Nu är min Deg i Kylskåpet ! Tack såå Jättemycket för receptet ! Tror det kommer Bli AsGött ! ps. RÅKADE stoppa i lite teg i munnen :P

2012-05-18 @ 10:16:53
URL: http://hanza.blogg.se/
Postat av: HanZa

PS. Kika gärna in på min Blogg ! Startade en ny.. om du vill se mer av min BloggKarriär (HEHE) så gå in här: www.HaNzA.devote.se det är min GAMLA Blogg ! ;)

2012-05-18 @ 10:18:37
URL: http://hanza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS