') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

KARAMELLFABRIK I MARIANNELUND!


Fy vad regnet har öst ner idag!! Jag bara längtar till en soldränkt strand någonstans i Grekland.....men det får bli nästa år! Tur man ändå har årets semester fortfarnade färskt i minnet.
Ja, som jag berättade innan så spenderades ju en vecka i Småland nyligen. En av våra utflykter gick till "Karamellkokeriet" i Mariannelund. Företaget har funnits i 68 år och tillverkar ca 200 ton godis om året. Du har kanske sett deras produkter på marknader där deras mesta försäljning sker.
Vi satsade i alla fall på att besöka "fabriken" där godiset tillverkades. Och jisses vilka godsaker dom hade!! En av deras "specialiteter" var en hemlagad Cocosboll som var lika stor som en manlig knytnäve. Den var otroligt gräddig och bara smälte i munnen och jag lovar, man klarar inte äta en hel själv......
Så är ni i krokarna någon gång tycker jag att ni ska göra ett besök där.
Kanske någon som redan varit där?






Generösa öppettider!





Deras fudge gick INTE av för hackor! Mina favoriter blev Lakrits och Capuccino.




Låter bilden tala för sig själv....




Mollie tyckte att karamellerna var så vackra....... :D




Den berömda Cocosbollen......




.....som man får vara två och dela på!!! 
Bästa gräddbullen nånsin!





Ha en bra kväll! /Åsa.




Kommentarer
Postat av: Hanna

ÅÅååh himmelriket för gottegrisar! ;D Vilka Gräddbullar me då.. ojoj, du kan då läskas! =)

2011-07-21 @ 21:27:53
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS