') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

HIGH CHAPARALL OCH ASTRID LINDGRENS VÄRLD!


Godmorgon på er! Sista dagen på semestern för mig idag och jag hade lovat mig själv att jag skulle gå upp tidigt så inte kroppen chockas imorgonbitti......nja, halv tio blev klockan ändå! :D
Idag blir det inget matrelaterat inlägg, men hoppas att det ändå kan vara intressant då jag vet att många av er läsare har småbarn......
När man planerar semester med barn skiljer det sig en hel del från när man var "själv".
Jag och Peter golfade hela semestrarna och så lite sol och bad på det. Nu kretsar det mesta om olika nöjesparker och lekland,m.m..... Fast det är ändå himla trevligt även för oss vuxna.
I år har jag fått uppleva två ställen som jag aldrig varit på förut, och vi hade inte åkt hit om det inte varit Mollie.
Jag talar om High Chaparall och Astrid Lindgrens Värld som båda ligger i Småland.
Fantastiska ställen båda två och även om det sved rätt mycket i plånboken var det värt varenda krona!
Bjuder på lite bilder:





Bild från tåget på HC, på väg tll Mexico.....



Känns verkligen som man är i "Wild West"!




Ångbåten var häftig!



I Mexico fanns det såklart en "tequila bar", Hoppade dock över tequilan och satsade på lite goda nachos i stället!




Och så hade dom ju hade karuseller...... (Mollie högst upp) :D



Dagen avslutades med pizza på en deras restauranger!
När det var dags att åka hem somnade Mollie i bilen innan vi ens svängt ut från parkeringen. :D










På Astrid Lindgrens Värld var det helt klart Pippi som var mest välbesökt!



Mollie testar Pippis säng.....



"Mattisborgen" var himla häftig!



På "Bråkmakaregatan" hoppade Mollie in som säljare i konditoriet.....



.....till sist fick vi locka med glass för att få ut henne! :D


Killen som spelade "Emil i Lönneberga" var riktigt lik!



Från en av föreställningarna i Katthult, Lina som klamrar sig fast vid Antons ben uppe på taket.



"Madicken" var en klar favorit hos Mollie, och även hos mig för den delen, jag älskade den serien när jag var liten!!


Mollie fick en kram av "Madickens" lillasyster "Elisabeth".
Hon spelade så bra den tjejen!





Då får vi väl se vad det blir för semesterutflykter nästa år!
Tror nog att en viss Mollie vill tillbaka till Vimmerby igen......  :D



Önskar er alla en trevlig Söndag!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Oj ja Emil var verkligen lik ! Ska bli så kul sen när Alexander är lagom stor till att åka iväg på såna äventyr! :)

2011-07-24 @ 15:59:10
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Sammelsurium

Kul blogg hittade hit via en annan. Tjejen heter Matilda, kul att höra att hon klarar sig bra. Känner hennes mamma.

2011-07-27 @ 23:34:54
URL: http://blogg.amelia.se/sammelsurium
Postat av: Christel

Ser ut som ni haft det härligt.Fina bilder på lilla goa Mollie,mitt lilla <3

2011-07-28 @ 22:14:14
Postat av: © sarastille

emil var riktigt lik :D



Du missar väl inte min tävling där du kan vinna valfria smycken till ett värde av 150 kronor? :)

Anmäler dig gör du i detta inlägget;

http://saramagdalena.blogg.se/2011/august/tavling-i-samarbete-med-missbellase.html#comment

Ber om ursäkt om du inte gillar reklam osv :)

2011-08-05 @ 10:00:00
URL: http://saramagdalena.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Åh vilka härliga bilder du bjuder på. Måste ha varit en enorm upplevelse för barn att testa allt det där. Kram

2011-08-18 @ 16:32:34
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS