') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

FEBER!!!


God morgon på er allihopa!
Åhhh.....suck! Jag hade ju tänkt bjuda er på ett riktigt gott helgrecept i Fredags men lilla Molllie insjuknade i feber natten mellan torsdag och fredag så hon har mest velat vara innanför skinnet på en. Alltså ingen tid över för att blogga..... :(

Nu verkar dock febern ha gett sig av för denna gången.....peppar, peppar!!
Så nu kan jag slänga in ett snabbt inlägg och fresta er med en bild i alla fall! :D








En gratäng är det som ni ser och den innehåller en massa gott som bla fläskfilé och rökt skinka.
Dessutom har den ett väldigt roligt namn.......
Första gången jag åt den var hemma hos min bror och hans fru för länge sedan och jag föll som en fura.



Lovar att lägga upp receptet inom kort!






På tal om fläskfilé så har jag en liggandes i kylen som jag tänkte laga något på ikväll men jag har nog aldrig haft sån idétorka som nu!!!
Snälla har ni några bra tips så lämna jättegärna en kommentar till mig!!!





Ha det bra!/Åsa.



Kommentarer
Postat av: Camilla K

Den där rätten känner jag väl igen. Fick receptet av din svägerska för flera år sedan..och om jag inte minns fel så kom det från någon grevinna från början!? Namnet är kul..instämmer helt! :)

2011-02-06 @ 10:52:13
URL: http://camillak.com
Postat av: Camilla i Lund

Hehe... Sinkadusen!



Vet inte om receptet kom från Biskopinnan i Lund för x antal år sen när mormor fick det av henne. Men så pass gammalt är receptet i allafall...



Är så gott, måste nog göra det snart jag med!!



Hade egentligen tänkt fixa en Kreolsk gryta i helgen men har sluppit laga mat på hela helgen så det har inte blivit av. Får bli lite vardagslyx imorgon istället :)

2011-02-06 @ 14:38:22
Postat av: Johanna

Vore roligt med ett recept på gratängen :D

2011-02-06 @ 16:45:00
Postat av: Tesse

Sinkadus är sååå gott!

2011-02-06 @ 23:03:43
URL: http://tessannsmat.blogg.se/
Postat av: Sandra

Detta är mitt favoritrecept med fläskfilé! Såååå otroligt gott! :) http://www.tasteline.com/Recept/Kantarelldoftande_flaskfile_i_panna

2011-02-07 @ 02:48:12
URL: http://canonyoucan.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej Åsa!

Jag har ett jättegott recept på fläskfilépanna men har inte det framför mig just nu men jag kan skicka det under morgondagen för du lär väl laga fläskfilé fler gånger.

Önskar dig en fortsatt bra dag.

Kram

2011-02-08 @ 08:48:40
Postat av: Anonym

Så god gratängen ser ut! :-)



Detta recept går bra även med fläskfile :



http://pernillawahlgren.se/jennys-matblogg/rotfruktslada-med-flaskytterfile-i-graddsas.html



/ Jenny

2011-02-09 @ 16:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS