') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

PROV,VÅRKÄNSLOR CH NY MAGNUMGLASS!


Idag hade vi vårt sista prov i Livsmedelshygien och jag hade faktiskt våndats lite eftersom jag inte hunnit läsa så mycket som jag borde.
Men det gick jättebra!
Jag är såååå glad!


När jag sen lämnade lektionssalen och skulle köra hem hade solen kommit fram och det var VÅR I LUFTEN!
När man stod där det var lite lä så värmde det så mycket att man fick knäppa upp jackan.
Underbart!

Jag gick in i affären som ligger bredvid och tänkte unna mig en glass.
Hittade då en nyhet från GB glass som hette "Magnum Gold".


Så här var beskrivningen:


"Vaniljglass med virvlar av utsökt kolasås med havssalt, doppad i krispig mjölkchoklad med ett gyllene överdrag".





Ja, det verkade ju gott. 
Den tar jag!
Första intrycket av glassen med det guldiga överdraget gjorde mig lätt förvirrad.
Var det verkligen choklad? Gick det att äta?
Jodå, det gjorde det!
Riktigt supersmarrig faktiskt!
Kommer absolut att ätas fler gånger, den konstiga färgen vänjer man sig nog vid.
Annnars kan man ju blunda när man äter den.... ;)





Bild lånad från Gb Glace.








Har ni provat den? Vad tyckte ni?

Min Gb-favorit är annars Tip-Top!






Ha det så bra! /Åsa.




Kommentarer
Postat av: Anonym

jaha, glasstider igen. Har lite svårt för glass innan det är 20C varmt. Min favorit är o förblir Sandwich.

2010-03-03 @ 19:26:47
Postat av: Helena Ljunggren

Jamen visst har våren hälsat på idag. Här börjar grusvägen så sakterliga titta fram, underbart :)

2010-03-03 @ 20:31:05
URL: http://helenaljunggren.com/
Postat av: Jenny.

Inte ännu, men den kommer självklart smakas. Har dock inte kännt riktigt rätt med snöstorm utanför fönstret. Tip Top är en klassiker, den köpte jag alltid på våra husvagnssemestrar, så det är riktigt nostalgi för mig !!

Ha en bra dag.

2010-03-04 @ 09:22:36
URL: http://jcarpediem.blogg.se/
Postat av: Anna

Va skönt det gick bra! Den glassen lät ju helt gudomlig, den måste jag testa! SÅÅÅÅÅ härligt väder vi har! Ha en trevlig helg, lite i förväg!

2010-03-04 @ 11:50:20
URL: http://iannasliv.blogspot.com
Postat av: Tova

Åh, verkar spännande! Var evigheter sen jag åt glass känns det som, men snaart är det ju vår och värme :D

2010-03-06 @ 22:26:25
URL: http://metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS