') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

BAKAD POTATIS MED LYXRÄKSALLAD!


I Fredags körde jag över Peter totalt när det gällde kvällens middag!
Han är ju, precis som de flesta andra män, inte speciellt förtjust i bakad potatis.
Men jag bestämde att det fick det bli innan han ens hann blinka.... ;)


I kylskåpet stod en burk med stora handskalade räkor som jag gjorde en gudomligt god "röra" på.
Lite synd kanske på så fina (och dyra) räkor.
Men resultatet blev ju som sagt underbart gott!
Och det tyckte även Peter! Så ni behöver inte tycka synd om honom och tro att han fick svälta...ha,ha!


Räksalladen är jätteenkel att göra och innehåller bara några få ingredienser.
Varför konstra till det???!!











Jag har inga exakta mängder av varje ingrediens utan ni får göra på måfå.



LYXRÄKSALLAD:


♦Handskalade stora räkor, snåla inte!

♦Majonäs, hemlagad eller annan sort av god kvalité

♦Finhackad vår/salladslök

♦Finhackad rödlök

♦Citronpeppar, MÅSTE vara Knorr/Kockens! Santa Marias smakar inte alls likadant.

♦Salt och svartpeppar


En sak som jag borde haft i men inte hade hemma är röd caviar.
Det hade förhöjt smaken ytterligare.







Lyxräkorna......





Ja, nu dröjer det väl minst ett halvår innan det här står på middagsbordet igen..... ;)









Här i skåne smälter snön bort nu.
I Fredags fick jag vårkänslor då solen tittade fram och jag såg årets första motorcykel på vägen.
Måste ju vara ett vårtecken....



En annan som nog också börjar få vårkänslor är Mollie.
Varje gång vi är och handlar på Coop försöker hon övertala oss att köpa denna:






Tänk mamma vilka härliga cykelturer det kan bli.....du cyklar och jag sitter här och har det bra!




Det slutar alltid med att man får dra henne surandes därifrån!









Någon annan som har fått vårkänslor än???






Kommentarer
Postat av: Helena Ljunggren

Hur kommer det sig att dom gnäller så över bakad potatis egentligen? Det som är så gott! Min käre make har tvärvägrat i flera år men har börjat mjukna lite så kanske kan jag få bjuda honom på det inom dom närmsta 5 åren :)

Räkröran ser fantastiskt god ut!

2010-03-01 @ 16:45:03
URL: http://helenaljunggren.com/
Postat av: Ann - Tänk om jag ändå hade en blogg...

Min sambo älskar bakad potatis fast det blir väldigt sällan att vi gör det, man måste ju vara ute i god tid för det tar ju lite tid i ugnen.



Räkröran ser underbart smarrig ut, skulle kunna äta som den är.. =)

2010-03-01 @ 22:14:47
URL: http://www.annsann.com
Postat av: allice

Samma gnäll här, men han skalar den och så slinker den ner. Blev lite sugen faktiskt. En motorcykel, inte ens jag har tänkt tanken än!!!!!"

2010-03-02 @ 09:28:46
Postat av: Filibabba

Vad gott det ser ut.. bakad potatis äter jag för sällan!

2010-03-02 @ 14:57:37
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Så gott det ser ut!

2010-03-02 @ 16:13:25
URL: http://rebeccalagarmat.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Det där såg gott ut, måste testas.

2010-03-02 @ 18:31:55
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sådan cykelkärra fick jag låna/hyra på cykelhojen här i Lund. Den var hur bra som helst att lasta in unge med packning i och ev dagens handling, det är en bra investering som ändå håller några år och vill man sedan få sålt den så är där alltid någon som vill ha en.

2010-03-02 @ 18:57:55
Postat av: Jenny

Du Åsa. Förlåt, jag stod inte emot men jag såg "It's Complicated" här hemma.

Otroligt bra och rolig, helmysig film verkigen !!!

2010-03-02 @ 18:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS