') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

Till Barnkalaset: Dora-muffins!!


Hej på er ! För ett par veckor sedan så hade Mollie och jag storbak härhemma.
Hon tycker det är så roligt att baka samtidigt får jag stålsätta mig för att inte krypa ur skinnet när hälften av alla ingredienserna hamnar på golvet......;)
I alla fall så blev det jättegoda muffins med glasyr som vi toppade med ätbara oblatbilder med en av hennes favoriter...Dora Utforskaren.
Hon blev helt överlycklig när dom var färdiga och ville helst inte bjuda på någon....
Dessa kan jag verkligen rekommendera om ni ska ha barnkalas hemma, bilderna finns att få tag i med flera andra figurer på också, såsom tex Musse, Nalle Puh, Spindelmannen,m.m.....







Det här behöver du till ca 15-20 st:




Muffinssmet:

4½ dl socker
3,75 dl mjöl
3 tsk bakpulver
4½ msk kakao
3 tsk vaniljsocker
225 g smält smör
3 ägg
2,25 dl kokande vatten




Glasyr:

3 dl florsocker
4 msk kakao
2 msk vaniljsocker
6 msk smält margarin
lite vatten




Gör så här:



1. Blanda alla torra ingredienser till kakan i en bunke.
Rör i smöret, äggen o det kokande vattnet.


2. Fördela smeten i muffinsformar, fyll dem upp till hälften ungefär.
Grädda i mitten av ugnen i ca 10-15 min i 200º. Prova med en sticka, dom ska vara precis torra.
Låt dom sedan svalna på bakgaller.


3. Häll det smälta margarinet till glasyren i en bunke.
Sikta ner dom torra ingredienserna i smöret. Rör tills det blir en jämn smet.
Tillsätt lite vatten så att glasyren får rätt konsistens, den ska vara ganska fast.
Bred glasyren på de avsvalnade kakorna och tryck på oblatbilderna.








Dora och hennes vänner, Boots och Swiper....jo, jag kan dom utantill! ;P





Fler som har barn som gillar Dora?







Har precis köpt nya bilder och dessutom muffinsformar med Dora på som ska användas till Mollies 3-års kalas snart.
Blir nog poppis....... :D







Ja tänk att hon blir tre år snart!
Tyckte nyss att hon var en liten bebis..........




Här är hon blott 6 dagar gammal och brydde sig inte ett dugg om Dora........;)







Ha en underbar dag allihopa! /Åsa.






















Kommentarer
Postat av: Camilla K

Vad fina! Såna vill säkert även vår Ella ha.hon fyller 4 år om drygt en månad. Var köpte du Doraoblaten?

2010-06-22 @ 13:35:45
URL: http://camillak.com
Postat av: Emmy

Åh, så fina! Kan tänka mig hon var nöjd. Ja, man får stålsätta sig när man bakar med barn, men det är ändå så roligt. Min Lowe som är 5 börjar bli riktigt duktig på att mäta upp och blanda ihop. Men det ska helst vara smet, inget som behöver jäsa, vem orkar vänta på det ;-)

2010-06-22 @ 20:14:46
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: erica

vart har du köpt oblatbilderna ?

2010-06-23 @ 10:15:15
Postat av: Sandra drömkaka

Vad mysigt att baka tillsammans och man kan ju förstå hon ville ha dem för sig själv så goda som de ser ut :D ! Sugen på baka blir jag verkligen :)

2010-06-23 @ 13:07:02
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilka söta muffins!!! Tänk om det funnits sånt när man var liten... Man fick nöja sig med lite strössel ;-) Ha en trevlig Midsommar Åsa! Kram Anna

2010-06-23 @ 18:27:24
URL: http://iannasliv.blogspot.com
Postat av: Jennys matblogg



Vilka jättefina muffins!! :)

Postat av: beatrice

hej va söta dom måste jag juh bara göra till min flicka var köpte du oblatbilderna??

2011-04-14 @ 17:56:21
Postat av: Anna

vilka jätte fina muffins! Vart köpte du oblatbilderna? Min Emy fyller snart 2 år och det är bara Dora som gäller!

2011-09-11 @ 21:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS