') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

EKOLOGISKA SNAPSAR OCH ROSÉVIN........


På senaste tiden har jag fått möjligheten att prova lite olika saker.
Jag väljer att blogga om de sakerna som jag tror kan intressera er läsare.
Och saker som jag själv , utifrån min åsikt kan rekommendera.

Först ut blir Snälleröds ekologiska snapsar.
Dessa säljs i 5-pack med 5 cl i varje. Jag gillar konceptet med småflaskor och olika smaker.
Tanken var att vi skulle testa dessa på midsommarafton men typiskt nog glömde vi kylväskan hemma.....:(
Så det blev till att testa några dagar senare.
Min favorit blev inte helt oväntat:



• Jungfruns brännvin.





HÄR kan du läsa lite mer.







Denna blev min favvis....typisk "tjejsnaps". :D






Såhär ser förpackningen ut.
Perfekt "gå bort present"!








Och nu till lite mer alkoholhaltiga drycker.....

Jag har även testat ett ekologiskt Rosévin från Chile.
Först var jag lite nervös inför detta eftersom jag inte druckit Rosévin sedan en midsommarafton för vääääldigt länge sedan och då överdoserade jag ganska rejält om man säger så......
Så jag har inte direkt varít sugen på att dricka det igen.
Men det gick bra och det var riktigt gott!!
Som sagt så är jag ingen Rosévins expert, men jag tror nog att detta faller de flesta i smaken.









Lite info från pressmeddelandet:



Det organiska vinet Tarapacá Rose Organico 2009 finns nu på Systembolaget och kostar 79 kronor. Tarapacá Rosé Organico 2009 består till 100 % av ekologiska odlade Cabernet Sauvignon-druvor.

Typ: Rosévin
Artikelnummer: 94221
Volym: 750ml
Ursprung: Central Valley, Chile
Producent: Vina Tarapacá
Innehåll: 100% Cabernet Sauvignon








Det var allt från mig idag!
Nästa gång blir det nya smarriga recept! /Åsa.



Kommentarer
Postat av: allice

Snaps?! Njaaa, men Rosé skulle jag kunna tänka mig. Har ett här hemma som vi ska prova en ljummen sommarkväll. Ses o hörs Ciao

2010-07-05 @ 19:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS