') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

100 FRÅGORS UTMANING...................


Det här inlägget kommer inte alls att handla om mat eller kakor.
För ett tag sedan fick jag denna utmaningen av min syster i hennes blogg.
Man kan väl säga att det är hundra helt " onödiga" frågor om mig och min person.
Kanske kan någon tycka att det är intressant att få veta detta om mig...;)
Efter ett bra tag har jag nu äntligen skrivit ner mina svar, vissa var inte helt lätta!


Tanken är ju då också att jag ska skicka denna utmaningen vidare till tre andra personer.
Men det tänker jag inte göra, utan jag hoppas att någon blir inspirerad och självmant vill anta Utmaningen.
Lämna gärna en kommentar till mig om ni antar den.
Varsågoda, 100 svar från mig:






1. Tre namn jag lyssnar till:   Mamma, älskling, Åsa
2. Någonting jag tycker om med mig själv:   Att jag är bra på planera.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:   Att jag planerar för mycket!
4. Detta är jag rädd för:   Att något hemskt ska hända mig själv eller någon av mina närmsta.
5. Tre saker jag vill ha varje dag:   En puss av min sambo, min dotter, och ett stort glas isvatten! 
6. Tre saker jag absolut inte kan göra:    Äta  mögelost, mecka med bilen, tränga mig före i matkön.
7. Detta tycker jag om att göra:    Laga mat, baka (surprise...! ;)  ) umgås med min familj.
8. Detta vill jag göra just nu:   Ta en tupplur.
9. Bästa känslan:   På Fredagseftermiddagen om man är ledig på lördagen.
10. Värsta känslan:  Oro
11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har:  Humor, omtänksamhet, lugn.
12. Är jag kär just nu?  JA!
13. Jag vill gifta mig:  Väldigt gärna om nu Peter får tummarna loss någongång....;)
14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:   Åka till New York, Spela golf i Österrike, Berätta för min familj att jag älskar dom.
15. Min käraste ägodel:  Dit räknar jag inte Mollie, så mitt svar blir mitt halsband som Peter köpte till mig i Grekland. Jag bär det ALLTID, förutom nu eftersom Mollie drog sönder kedjan häromdagen.. :(
16. Något jag vill ha i present:   En ring kanske.......
17. Detta har jag på mig just nu:   Jeans och en randig luvtröja.
18. Favoritkläder:   Bekväma kläder.
19. Favoritdjur:  Finns många...
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:   Pop, Dance, m.m
21. Favoritlåtar just nu:   Fortfarande Lady Ga-ga och "Bad romance"
22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:  Just nu är Livsmedelshygien faktiskt väldigt kul, förr var det hemkunskap.
23. Stjärntecken:   Vågen
24. En bok jag älskar:    Usch jag och böcker.... Martina Haags böcker är hysteriskt roliga!!
25. En film jag älskar:    Kan inte bara säga en... Nyckeln till frihet, GREASE, Älskar dig för evigt.
26. Tv-program jag gillar:   Halv åtta hos mig, Familjen Annorlunda, Becker och 2½ män.
27. Favoritdoft:   Giorgio Armanis " City Glam"
28. Detta äter jag gärna:  Spaghetti och Köttfärssås.
29. Dricker helst:  Isvatten
30. Favoritgodis:   VIT CHOKLAD!
31. Hit vill jag gärna åka på semester:   Grekland
32. Färg på mina ögon:  Blå
33. Min längd:  1.64 och en halv... ;)
34. Jag tror på:   Mig själv
35. Jag spelar:    Golf
36. Person jag beundrar:   Alla ensamstående mammor och pappor, personer som gör saker för andra utan att vinna något på det själv. All personal inom vård och äldreomsorg.
37. Så här bor jag:  På landet i 4 rum och kök och lagom stor trädgård.
38. Antal döda krukväxter i hemmet:  Oj, många! Vi är sämst på att ha hand om växter!
39. Det här tänder mig:   Hmmmm.....lite för privat!
40. Det här gör mig avtänd:  Egoism
41. Favoritfärg:   ROSA!
42. Favoritcitat:   " Life is what happens while you´re busy making other plans"
43. En hemlighet jag vet:   Skulle jag berätta vore det ingen hemlighet längre.....
44. Bästa present jag fått:   Svårt, men jag ÄLSKAR mina Globalknivar!
45. Senast köpta skiva:   Da Buzz "Greatest Hits"
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:.  Ögonen
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:   Tja, var ska jag börja!!?  ;)
48. Udda förmåga/egenskap: .  Vill gärna lukta på allt, Kan inte börja laga mat om jag vet att sängarna inte är bäddade.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:   Min syster Jennys djur, dom har det bra!
50. Vad lyssnar du på just nu?  Tystnaden.
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?   Jag har varit i skolan och nu skulle jag pluggat lite men sitter här och fyller i frågor istället...
Senare när jag hämtat Mollie åker vi en sväng till mina föräldrar.

52. Var är dina föräldrar födda?   Mamma i Uppåkra tror jag och Pappa i Ystad.
53. Vad är det senaste du installerade på datorn?   Kommer jag inte ihåg...
54. Vilken är din favoritrestaurang?   Elysée i Malmö
55. När badade du i en pool senast?   I somras.
56. Har du varit med i någon skolpjäs?  Jajamensan!

57. Hur många barn vill du ha?   Just nu är jag väldigt nöjd med ett, men man vet ju aldrig.......
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?   Death Metal
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?  Ja!
60. Vad har du för TV-kanaler?   Rätt många, men inga filmkanaler
61. Har du åkt moped någon gång?   Ja.
62. Har du busringt någon gång?   Ehhhh, ja när jag var ung och dum... ;)
63. Har du fått felparkeringsböter?  Jepp senast häromdagen...
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?  Nej har inte och kommer aldrig!
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?   Tja, det blir väl Gran Canaria...
66. Har du en egen trädgård?   Ja.
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?    Family Guy.
68. Kan du alla orden i nationalsången?    Ja.
69. Badkar eller duschkabin?   Badkar.
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?  Senaste månaden?? Sist jag såg en HEL film var " Mama Mia" på bio.
71. Favoritpizza?    Calzone
72. Chips eller popcorn?   På bio: Popcorn
73. Vilken färg på läppstift använder du?   Använder inte läppstift, endast rosa läppglans eller lypsyl.
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?  ???????
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?   Ha,ha! NEJ!
76. Apelsin- eller äppeljuice?   Både och!
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?   Med min arbetsplats, vi åt Julbord och sen fick flera av oss kräksjuka! :(
78. Favoritchoklad?   VIT!
79. När röstade du senast?   I förra riksdagsvalet.
80. När åt du en hemodlad tomat sist?   I somras.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?   Pokal och pokal....jag  har vunnit 1:a pris i en golftävling men då fick jag en vinnartröja.
82. Är du bra på matlagning?   Dom säger det.... ;)
83. Klarar du att tanka själv?   JA!
84. Har du beställt något ifrån shoppingprogrammen som går på reklamtv-kanalerna?   Nej.
85. Pepsi eller Coca Cola?   Egentligen inget, men måste jag välja så tar jag Coca-Cola.
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?   Ja.
87. Vad var det senaste du handlade?   En Ramlösa blåbär i morse.
88. Har du kräkts offentligt?   Efter min 25-års fest kräktes jag i en buske.....
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?   Jag har redan hittat den sanna kärleken och det är jag nöjd med!!
90. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?   Ja!
91. Har du ringt något betalnummer?   Ja.
92. Kan man vara vän med sitt ex?   Ja, det kan man.
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?   Min pappa.
94. Hade du mycket hår som liten bebis?   Nej.
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?   " Hej du har kommit till  Åsa........"
96. Vad har du i din väska?   Plånbok, nycklar, läppglans, nappar, alkogel, penna........
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?   Läser i någon tidning.
98. Vad är du tacksam för idag?    MIN FAMILJ!
99. Var hittade du den här listan?    Min syrra hade den på sin blogg och ville att jag skulle fylla i mina svar, det har väl tagit mig någon månad innan jag kom till skott.
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:   Vem som helst som känner att dom vill!







Hoppas ni alla får en trevlig helg!


Mer recept kommer imorgon! /Åsa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS