') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

GODA MACKOR TILL MIDDAG!


Ibland kan jag bli översugen på att ha en god macka med massor av pålägg till middag.
Peter tycker oftast att man ska ha varm mat, men när väl smörgåsarna står på bordet så brukar han inte ha något att invända. ;)

Dessa gjorde jag en Fredag för ett par veckor sedan, och vi avnjöt dom framför Tv:n med ett glas iskall öl!! Så himla gott!










Dom här gjorde jag:



Leverpastesmörgås:


♦ Bröd, vilket du gillar + smör
♦ Sallad
♦ 1 skiva av en god gräddig leverpastej
♦ 2 skivor knaperstekt bacon
♦ Tomat, ättiksgurka och persilja till dekoration






3 × Ostsmörgås


♦ Brödskiva + smör
♦ Sallad
♦ Gouda ost, Brieost och Vacherol, eller vilka ostar ni gillar
♦ Paprikatärningar och machésallad eller ruccola





Rostbiffssmörgås:


♦ Bröd + smör
♦ Sallad
♦ Rostbiffsskivor 3- 4 st, rejält ska det vara... ;)
♦ Remoulade
♦ "Hemfriterade" lökringar   (Se instruktioner nedan)
♦ Tomater och saltgurka







Detta är min absoluta favorit!!!



Dom "hemmafriterade" lökringarna gör hela mackan!!



Så här lätt gör du dom: 

Man skär ringar av gul lök som man sedan friterar i lite olja i en stekpanna eller tjockbottnad kastrull. Det tar inte många minuter.
Dom ska bli gyllenbruna och frasiga.





Ha en fortsatt trevlig dag!!! /Åsa.



Kommentarer
Postat av: Birgitta Regander

Wow..du borde öppna café i Staffanstorp med de goa mackorna...slurp:)

Ser så gott ut och härligt med goda mackor en fredag!!

Ha en trevlig kväll och valborg på fredag!!

Hoppas allt är bra med er?

KRAM KRAM

Birran

Postat av: Loulas Kök

Ser jättegott ut. Ser ut som danska smörebröd! en kall öl till hade jag inte tackat nej till!



Fortsatt trevlig vecka!

2010-04-29 @ 13:17:23
URL: http://loulaskok.se
Postat av: Sandra

Tack för din kommentar på mitt inlägg! Ja,visst är det underligt att vi tjejer ställer mycket högre krav på oss själv än killar gör. Som att vi ska vara nån sorts supermänniskor. Trist. Livet är ju för kort för att hålla på och vara missnöjd.



Carlshamn visp är en havrebaserad vispgrädde. Jag personligen tycker inte den är jättebra, men jag använder den för att jag är allergisk. Den blir inte lika kompakt som vanlig vispgrädde när man vispar den utan mer lös. Den funkar, men jag skulle ändå rekommendera originalet. :)

2010-04-29 @ 16:09:07
URL: http://whatsandrasaid.blogg.se/
Postat av: Veronica

Dom mackorna såg helt underbara ut, skulle gladeligen sluka dom till middag vilken dag som helst :-)

2010-04-30 @ 22:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS