') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

TAGLIATELLE + KÖTTFÄRSSÅS MED AJVAR PINJÜR = SPAGHETTI OCH KÖTTFÄRSSÅS PÅ NYTT SÄTT!


Jag är verkligen helt såld på Spaghetti och köttfärssås!!
Och övriga familjen delar min åsikt som tur är.....
Detta innebär ju då att vi äter det ganska ofta, ibland lagar Peter och ibland är det jag.
Alltså smakar den sällan likadant.

Min allra godaste köttfärsås hittar du HÄR.


Men denna här versionen var verkligen jättegod och jag kommer laga den MÅNGA fler gånger!
Min "hemliga" ingrediens är än en gång Ajvar pinjur som jag tidigare bloggat om.
Den röran är så vansinnigt god och passar till det mesta.
Har ni inte provat den än så gör det!
Finns i de flesta matbutiker.
Så varsågod alla som vill förnya sin Köttfärssås:














Det här behövs till 4 pers:



400 g mager fläskfärs eller blandfärs
1 brk Druvans Ajvar Pinjür
1 hackad gul lök
4-6 hackade färska champinjoner
2 pressade vitlöksklyftor
1 dl vatten
1 köttbuljongtärning
Oregano
Sv. peppar
Cayennepeppar
Paprikapulver
Salt

1-2 dl svarta oliver utan kärnor
Ev. maizena till redning.






Gör så här :







♦ Bryn köttfärsen smulig i lite matfett.
Tillsätt löken och champinjonerna.
Låt allt få brynas tillsammans en stund.





♦Krydda med kryddorna och pressa i vitlöken.
Häll i  Ajvar Pinjür och smula i buljongtärningen.
Tillsätt vattnet och låt allt få koka samman i ca 10 min.
Smaka av med salt.
Red ev. av med lite maizena.Rör till sist ner oliverna.






Servera med en god Tagliatelle.


Såååååå gott!! Mums!!














Min "favvissmaksättare" i köket just nu........















Jag hade hittat en trefärgad tagliatelle som jag hade till denna.
Det är så kul att prova olika pastamärken....akta er bara för billigt skräp!














Låt såsen koka ihop i ca 10 min.........











Rör ner oliverna strax innan servering.......







SMAKLIG SPIS!








Nu ska jag ut och njuta av vårt underbara sensommar/tidig höstväder!!






Hej så länge!






























Kommentarer
Postat av: Anna/Frostrosor

Vilka mumsiga pastasåser du gör!



Ang. smörgåstårtan. Min man som är rätt så traditionell sa att det nog var den godaste smörgåstårtan han ätit och då gillar han smörgåstårtor med räkor och sånt. Det som jag tyckte var roligt med denna tårta var att vi inte behövde handla så mycket, det mesta hade vi hemma. Annars tycker jag att det alltid ska handlas så mycket ingredienser så att man lätt kommer upp i 500 kronor för en smörgåstårta. Den här var också snabb... bara svisch svisch... Mannen gjorde jobbet med brödet. Men fyllningen fixade jag på en kvart. Och dagen därpå ägnade jag absolut inte mer än en kvart till pyntning!

2009-09-09 @ 20:48:35
URL: http://frostrosor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS