') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

SPAGHETTI OCH KÖTTFÄRSSÅS!


Ja.....det finns väl inte två personer på denna jord som gör likadan köttfärsås!
Alla gör på "sitt" sätt. Det är nog därför jag aldrig tröttnar på denna rätten, för det smakar aldrig likadant!
Men om jag ska göra den helt efter MIN smak så gör jag så här:




En stor gryta:

1 kg blandfärs
2 hackade gula lökar
2 tärnade morötter
1/5 finhackad rotselleri (100G)
2 msk tomatpure´
3 brk hela tomater (gärna av lite bättre kvalitet)
3 vitlöksklyftor
1 msk kinesisk soja
4 msk oregano
1 tsk örtsalt + lite vanligt salt
1 krm cayennepeppar
svartpeppar


Bryn  färsen smulig i en stekgryta. Blanda i lök.morötter och selleri.Häll på sojan o tomatpuren.
Krydda med kryddorna och saltet.Tillsätt tomaterna o spadet.
Pressa i vitlöken.
Låt koka i minst 30 min.
Servera med god spaghetti!




Jag brukar satsa på lite "bättre" burktomater. T.e.x. ekologiska.



Gott med en blandad sallad till!

Hoppas ni gillar detta!












Kommentarer
Postat av: Jenny

Var har du hittat dessa tomater?

Har har letat överallt efter italienska burktomater Coop, Ica, City, Willys ...

2009-02-19 @ 15:00:12
URL: http://beingfamous.blogg.se/
Postat av: Allice

hemma från Malmö igen, och blev faktiskt riktigt sugen. Nu tänker jag ju inte ställa mig o laga mat, men suget finns kvar. Undras om det finns något godis gömt på Hannas rum?

2009-02-19 @ 20:39:08
Postat av: Kryddburken

Jamenvisst! Köttfärsås tröttnar man nog aldrig på som sagt! Gott gott! Har du provat Muttis tomater på burk? Dom är verkligen en klas för sig! Ha en trevlig helg!

2009-02-20 @ 09:55:42
Postat av: Jenny

Idag är jag på framsidan av blogg.se. Många som besöker och kommenterar. Helt överkul ju.

2009-02-20 @ 11:41:21
URL: http://beingfamous.blogg.se/
Postat av: Åsa/ensidamedmat

Jag har köpt dessa tomaterna på Willys här i Staffanstorp.

2009-02-20 @ 13:32:55
URL: http://www.ensidamedmat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS