') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

SNABB PASATASÅS MED BACON OCH CHEDDAROST!


Ibland måste det gå snabbt!
Man är superhungrig, det duger inte med bara en macka,och det måste gå undan.
Det kan jag säga att det gjorde här....
Visserligen hjälptes jag och Peter åt, men middagen stod på bordet efter 20 min!

Gott blev det också!
Jag hade en påse riven cheddarost i kylen och det satte god smak på såsen.
Worcestersåsen gav också lite extra karaktär.
Den såsen är faktiskt riktigt bra som smakförstärkare!











Det här behöver du till 4 pers:




2 pkt strimlad bacon
1 brk skivade champinjoner
1 gul lök
4-5 dl minimatgrädde eller annan grädde
1-2 dl vatten
ca 1-2 msk worcestersås
1 påse riven cheddarost 200 g
2 grovt hackade tomater
svartpeppar











Gör så här:





♦Bryn baconet i en stekpanna.
Häll av i ett durkslag så att du blir av med allt överflödigt fett.
Torka av stekpannan.


♦Strimla den gula löken och bryn den tillsammans med svampen i lite matfett.
Tillsätt baconet, svartpeppar och worcestersåsen.



♦Häll i grädden och låt koka upp.
Tillsätt osten och rör om så att den smälter.
Här kan såsen bli väldigt tjock!
Späd med vatten till önskad konsistens.
Jag hade 2 dl.
Vänd ner dom hackade tomaterna precis innan servering.
Smaka ev av med salt och peppar.




Servera med pasta, som du naturligtvis har kokt under tiden..... ;) .










Ingredienserna......













Bacon, lök och champinjoner........














Cheddarosten tillsätts..........












Tomaterna ska vändas ner precis innan det är dags att äta....











Hoppas det smakar!



Kommentarer
Postat av: Kajsa - Kajsas kondis

Fasiken vad hungrig jag blev nu då! Kanske inte ska kolla såna här fina matbloggar precis innan lunch...hehe

Trevlig blogg har du verkligen!

2009-09-09 @ 11:56:10
URL: http://kajsaskondis.blogg.se/
Postat av: Lillan

Allt ser jätte gott ut men skulle man äta allt detta så skulle jag rulla ner till Lund från Småland,,Kramizar

2009-10-11 @ 10:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS