') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

OTROLIGT GOD TACOPAJ!


Jag har skrivit det innan....men hur många barnfamiljer äter INTE Tacos på Fredagar??
Nu är ju inte Mollie så stor än så hon bestämmer inte det än så länge..
Men för alla er andra "Fredags-Tex-Mexare" kommer här ett kanonrecept.
Det är en blandning av ett recept jag fick av en arbetskamrat och en paj jag blev bjuden på hemma hos svägerskan Sussie.

Pajdegen har mindre smör och turkisk yoghurt istället och blir väldigt frasig och god.
Riktigt god bjudrätt också eftersom alla älskar väl Tacokryddat??! :D












Det här behöver du:





Pajdegen:


4-5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
50 g margarin
2 dl Turkisk Yoghurt




Fyllningen:



500 g blandfärs
1 påse taco krydda
1-2 tomater hackade
1 röd paprika hackad
1 liten rödlök hackad
2 dl creme fraiche
2 dl riven ost
Fefferoni till garnering






Gör så här:




Börja med pajdegen:

1. Blanda ihop alla ingredienser till en deg.
Tryck ut i en pajform och förgrädda i 225º i ca 10 min.



2. Stek köttfärsen och blanda ner tacokryddan.
Fördela i pajskalet.


3. Blanda tomater, paprika, rödlök, creme fraiche och ost.
Bred ut över köttfärsen och toppa med några fefferonis.



Grädda i 225º i ca 10-15 min eller tills pajen fått fin färg.





Servera med en grönsallad med lite avocado i.









           


Jättegod pajdeg som jag kommer göra fler gånger!











                

Blanda grönsakerna med creme fraiche och ost. Bred ut över färsen och dekorera med några fefferonis.








  


Pajen ska gräddas i ca 10-15 min......










Servera med en god sallad med avocado i.










Ha en riktigt myyysig Fredag nu allihopa!




Kommentarer
Postat av: Helena, Bara en kaka till

Hej!



Hittade in till din fina matblogg via en länk! Den där tacopajen ser jättegod ut, jag är redan hungrig... Spännande med turkisk yoghurt i pajdegen, det måste jag prova!

2009-10-16 @ 17:11:50
URL: http://www.baraenkakatill.blogspot.com
Postat av: Karin

...alla älskar väl Tacokryddat? Tyvärr inte. Min man har svårt att uppskatta de mexikanska kryddorna. Jag har i alla fall vuxna barn och barnbarn som gärna äter mexikanskt en fredag och då får mannen lov att "offra" sig:)

Postat av: Erica 24 år, fru och tvåbarnsmamma

Hej!

Vilken fin blogg du har! blir så inspirerad av alla härliga recept. Älskar att laga mat och lägger själv upp massa recept, tester

på produkter osv, men jag bloggar även om inredning och guldkornen i vardagen;=)



Hit återvänder jag mer än gärna! Trevlig helg...nu vankas hemgjord pizza med massa italienska tillbehör och pannacotta i olika lager, mums!

/Erica



2009-10-16 @ 20:34:57
URL: http://www.metrobloggen.se/richielife
Postat av: bakmammorna

hahaha- ja vi gör det hur ofta som helst. igår bestämde vi dock att vi skulle göra tacopaj idag istället- hahaha. bra att få ett nytt recept på det- kul att testa något annat än det vanliga.

2009-10-17 @ 07:27:05
URL: http://www.bakmammorna.blogspot.com
Postat av: I Nadjas kök

Mums så gott detta ser ut, det msåte jag absolut prova!

2009-10-17 @ 08:36:06
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: annette

detta måste jag absulut prova :) såg härligt smarrig ut! L

2009-10-17 @ 10:15:52
URL: http://loppingvin.blogg.se/
Postat av: Tina Silver

Åh den såg riktigt smarrig ut måste jag nog testa någon dag :) Kul blogg jag älskar att laga mat så den passar mig :)

2009-10-17 @ 16:21:47
URL: http://tinasilver.blogg.se/
Postat av: Cecilia/Fin_Honey/Misspyssel

wow vilken fin sida du har och vilka underbart läckra recept ska verkligen testa tacopajen någon helg.

Lägger in en länk på min sida så jag kan följa dina uppdateringar.

2009-10-18 @ 15:36:37
URL: http://misspyssel.blogspot.com
Postat av: Helena, Bara en kaka till

Hej!

Det gick bra med crème bruléen, den blev jättegod! :-) Nu har jag varit inne på din blogg och läst receptet på mjölkchoklads-crème brulée som du tipsade om, och den låter ju helt fantastiskt god! Den får det absolut bli nästa gång!

2009-10-18 @ 21:35:48
URL: http://www.baraenkakatill.blogspot.com
Postat av: Emmas Kök

Tacos är ju så gott och smidigt att göra eftersom man får plocka ihop själv. Vi äter också ofta tacos, antingen på fredagar eller lördagar. Tacopaj är också gått, bra att ha i matlådan också :)

2009-10-20 @ 21:05:14
URL: http://emmaskök.se
Postat av: Jasmin

Jag och min pojkvän lagade precis tacopajen. Vi hittade den genom google. ;) Den blev supergod! Pajdegen var nästan den godaste, haha. Tack för ett fantastiskt tips! Hit ska jag definitivt söka fler ggr. :)

Det jag märkte dock var att det inte stod i steg nr 3 att man skulle blanda i creme fraichen i grönsakerna, så där missade vi det. Men det var bara att äta den vid sidan av, funkade bra det med. :)

2010-01-23 @ 20:03:33
Postat av: Åsa/ En Sida Med Mat

Sv. Jasmin:

Tack för kommentaren.

Vad kul att ni gillade den!!

Jag håller med om pajdegen.... ;)



Vad bra att du uppmärksammade mig på att jag missat skriva det.

Ska årgärdas direkt.



Välkommen igen och ha en trevlig helg!/Åsa.

2010-01-23 @ 20:53:50
URL: http://www.ensidamedmat.se
Postat av: Aniika

Tack för receptet på pajdegen. Den kom väl till pass idag. Jättegod!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS