') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

PIZZALASAGNE!


Oj, vad tiden springer iväg!!
Har tänkt varje dag att jag skulle lägga in nya recept, men helt plötsligt har klockan blivit hur mycket som helst och andra saker måste tas itu med.
Men det är ju faktiskt så att dagarna har blivit kortare och det märks tycker jag!!

Den här goda rätten kom till i Fredags när Peter var sugen på Pizza och jag på Pasta.
Båda blev nöjda! :D
Så nöjda att detta kommer lagas många fler gånger.
Innehållet går ju att variera med vad som helst egentligen, men vi tog det som vi brukar gilla att ha på pizzan.
Morötterna blev en god och nyttig utfyllnad.












Det här behöver du till en stor form:





1 pkt Lasagneplattor
500 g kassler i tärningar eller strimlor
2 gula lökar hackade
1 stor hackad paprika valfri färg
1 stor morot tärnad
1 ölkorv skuren i slantar
1½-2 msk oregano
1 köttbuljongtärning
1 msk kinesisk soja
3 msk  chilisås
2 vitlöksklyftor
2 brk krossade tomater
sv peppar
ev. redning
500 g mozzarellaost skuren i skivor ( Fyllning+gratinering)















Gör så här:




1. Bryn lök, morötter och kassler i en stekgryta.
Tillsätt paprikan.

2.Krydda med oregano och peppar. Häll på de krossade tomaterna.
Tillsätt soja, chilisås, buljongtärning och pressa i vitlöken.
Lägg ner korvbitarna och låt allt koka ihop i ca 10 min.


3. Red ev. av tomatsåsen om den är för lös.

4. Börja med att lägga lite sås i bottnen på en ugnsfast form, sedan plattor, sås, mozzarella.
Gör ett par lager till på detta viset.
Avsluta med sås.


5. Lägg på den sista mozzarellaosten och strö över riven ost.
Grädda i ugnen 200º i ca 30-40 min. 
Täck med folie om osten börjar bli för mörk.





Servera med en god sallad!!














Ölkorven sätter god smak på tomatsåsen!!
Välj valfri styrka.













Varva plattor, sås och mozzarellaost i några lager........










Jag hade ingen ostsås i denna lasagnen utan tog skivor ost istället.
Mozzarellan blir härligt krämig!











Avsluta med riven ost + resterande mozzarella.













Servera med en god sallad och njut!!












Kommentarer
Postat av: Jenny

Mmmm det ser jättegott ut.

2009-11-05 @ 07:27:28
Postat av: Carita (Isaacs mamma)

Detta ser väldigt gott ut! Ska absolut prova det! :-)

2009-11-05 @ 08:32:23
Postat av: Kryddburken

Men guuud så gott det där ser ut! Pizzalasagne! Ja, det gäller att va påhittig, detta SKA provas inom kort! Tack tack för inspiration, pizzalasagne är uppskriven på min matlista!

2009-11-05 @ 19:34:56
URL: http://kryddburken.se
Postat av: Therese

Vad himla fifinurligt att kombinera ihop två rätter så där..

Ni fick ju en del av kaka bägge två då..

Såg jätte gott ut.

Trevlig helg

2009-11-06 @ 10:47:04
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com
Postat av: Nea

Hej hej!

Hur kunde jag vara så dum att kika in här hos dig när jag är superhungrig, har typ noll ingredienser hemma och en "vaccinationsförgiftad" dotter som tyvärr bara kräker och kräker!



Så god denna rätt ser ut och låter! Era hemmalagade fiskpinnar måste jag göra snart. Mathilda har fiskpinnar som favvorätt och jag skulle gärna göra det lite nyttigt.

E glad att du delar med dig av alla goda rätter och bakverk!



Ha en fin fin helg!

Kram Nea

2009-11-06 @ 11:18:47
URL: http://neaidetgulahuset.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS