') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

JULMARKNAD OCH TEST AV JULOST!


Oj vad Söndagen gick fort!
Men riktigt mysig var den....
Vi åkte till Bosjöklosters Julmarknad, det var första gången vi var där på vintern.
I entrén möttes vi av en tomte som delade ut pepparkakor till alla barn.
Mollie tog glatt emot sin och verkade inte alls rädd. Det bådar gott inför Julafton!

Det fanns gott om olika hantverk som såldes och även lokala matproducenter som hade dukat upp med massvis goda saker.
Jag inhandlade en STOR ring Munkakorv. DET är ett måste på mitt julbord!

Sedan blev det till att åka häst och vagn för Mollie och kusinen Ellen.
Det tyckte hon var sååå kul och jag blev så rörd av att se hur uppspelt hon var..

När vi kände att vi var färdiga där åkte vi hem till oss och intog Första Adventsfika.
Jag hade bakat Saffranskaka som är så gott! (Recept på den kommer imorgon! )

Vi provade även Prästjulosten som Skånemejerier varit så vänliga att skicka till mig.
Och den var helt perfekt!
Den kommer absolut få hänga med på julbordet i år!







Allerums Julprästost passar fint ihop med pepparkakor......
Gott tilltugg till glöggen!











Igår intogs årets första glögg och julmust!









Bosjökloster i Höör......Jättefint ställe med gamla anor!














Jultomten var såklart där och bjöd på pepparkakor!











Här kommer Mollie och kusinen Ellen tillbaka från en tur med världens sötaste ponny!








Sedan var Första söndagen i advent över.....men vi har tre kvar att se framemot! :D














Kommentarer
Postat av: Camilla [ e r u a n n o n ]

Jag ÄLSKAR din blogg! :) Har skrivit ett inlägg i min blogg där jag tipsar om dig.



Du har verkligen en superbra blogg, och superbra recept!

2009-11-30 @ 19:55:58
URL: http://millao.webblogg.se/
Postat av: Sabina

Hej!

Trevlig blogg du har :=)



Vad du testar mycket. Är du en testperson, eller hur kommer det sig att du provar så mycket?



Sabina

2009-11-30 @ 20:28:52
Postat av: Anonym

Hej Sabina!

Tack!

Testperson vill jag nog inte kalla mig...;)

Vissa företag kontaktar mig och frågar om jag vill prova olika saker...men det är inte allt jag nappar på.

Sedan är det ju min ärliga åsikt dom vill ha.



Ha en bra kväll! Åsa.

2009-11-30 @ 21:21:06
Postat av: Jenny

Njae matblogg det vete fasen, jag vill hålla mina missöden för mig själv haha.

Jag gjorde kotletterna, såsen och kotletterna var goda men gnoccin, hm, nej tack. Skum konsistens.

Eaten mess kan man säkert ha vilka bär som helst men jag brukar marinera jordgubbarna i balsamvinäger. Det låter inte ok att göra det med blåbär dock.



Ja det var jättemysigt igår. Ja det var inte mycket hjälp jag bistod med, det är inte lätt att fatta när det handlar om en massa text och koder =)

Jag har ändå några års erfarenhet bakom och jag har varit galen ett par ggr också innan jag hajjade det =)

2009-11-30 @ 21:34:42
Postat av: Bella

Som nybliven läsare av din blogg vill jag bara tacka för suveräna godsaker - började läsa för tio minuter sedan och tungan hänger redan långt nere på golvet. Jag är själv tokig i matlagning men orkar inte hålla på så mycket i köket just nu p g a njursjukdom, men lita på att jag kommer att testa snarast möjligt! Själv har jag ingen blogg än för min datautrustning lämnar mycket övrigt att önska ... men en vacker dag kommer jag att starta en. Under tiden får jag hämta inspiration här! :-D Jättesnygg sida också och bra med bilderna i olika stadier av matlagningen! MVH Bella

2009-11-30 @ 23:09:15
Postat av: Åsa/ En Sida Med Mat

Bella!



Vad roligt att jag lyckats fresta dig och välkommen hit!!



Tråkigt att din ork inte är på topp, hoppas det blir bättre...



Att matblogga kan jag verkligen rekommendera, det är jättekul!

Hoppas jag får kika in hos dig i framtiden.



Ha en bra kväll och välkommen åter!

Mvh Åsa.

2009-12-02 @ 17:55:59
URL: http://www.ensidamedmat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS