') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

FLÄSKFILÈPZZA MED KEBABSMAK!


Om du inte vet vad du ska äta ikväll så föreslår jag hemmagjord pizza,det är ju sååååå gott!
Och det smakar aldrig likadant eftersom man alltid har olika saker på....
Sist så  blev det Fläskfilé som jag först stekte i skivor och sen kryddade jag dom med kebabkrydda.
Jättegott verkligen!
Sen blev det lite vad som fanns hemma.
Till Kebabpizza tycker jag att man måste ha vitlökssås till så det blev det också.







Så här gjorde jag:


Pizzadeg till en långpanna:

¾ pkt jäst
4 dl fingervarmt vatten(37º)
½ dl olivolja
1 tsk salt
1 liter vetemjöl
1 tsk cayennepeppar


Gör degen så här:

Smula ner jästen i en degbunke.Häll över vattnet och rör om så att jästen löser sig.
Tillsätt olivolja,salt,cayennepepparn och det mesta av vetemjölet.
Arbeta ihop till en smidig deg och låt jäsa under bakduk minst en halvtimme.


Detta hade jag på:

*Passerade tomater (Muttis) + oregano
*Fläskfilé ca 500 g stekt i skivor och kryddad med kebabkrydda.
*Röd och gul lök
*1 orange paprika
*1 pkt bacon
*Små gula cocktailtomater
*Riven ost



Gör så här:


Kavla ut degen på en långpanna.Bred ut dom passerade tomaterna och krydda med oregano.
Lägg på övriga ingredienser,avsluta med osten.
Grädda i 200º i ca 20 min.


Det här hade jag i vitlökssåsen:

2 dl Creme fraiche
3-4 msk chilisås
1 stor vitlöksklyfta
Svartpeppar

Rör ihop allt och låt stå kallt en stund.
Ringla sedan över den färdiga pizzan.
Mmmmmm......!!








Första ingredienserna ligger på.......








.....ännu mer godsaker.......







.......nu fattas bara osten.Sen in ugnen ca 20 min.



Ja, denna pizzan blev faktiskt en av dom godaste hittills....!!


Hoppas att ni hade en trevlig Valborg,det hade vi.
Vårt Majbål blev riktigt lyckat och det var hög mysfaktor....





Peter tänder på.......







.........elden tog sig snabbt.Peter betraktar på avstånd med vattenslangen
i beredskap.



I går var vi på kalas hos Mollies kusin Viktor som fyllde 5 år.
Och där bjöds det på den godaste Tacopajen jag ätit!!!
Recept kommer förhoppningsvis senare..... ;)





Mollie hade jättekul hemma hos kusinerna...här blir hon guidad i
trädgården av kusinen Malin.



Ha en trevlig Lördag!




Kommentarer
Postat av: Jessica

Mmm, pizza med fläskfilé är ju hur mumsigt som helst. När vi köper pizza, brukar jag beställa kebabpizza utan kebabkött och ta fläskfilé ist, så gott!



Ha en bra dag!

2009-05-02 @ 08:30:13
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Filibabba

vilken fin blogg du har! :)

2009-05-02 @ 14:03:46
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: I Nadjas kök

Men jösses vad gott detta såg ut! Kan tänka mig att det är så gott att man bara måste ta en bit till...



Må så gott!

Nadja

2009-05-02 @ 22:13:45
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: Anna

Mums! Har inte tänkt på att man kan ha fläskfilé på sin hemmagjorda pizza också. Men kan man det på varma mackor, så varför inte även hemmapizza! Mysiga valborgsbilder!

2009-05-02 @ 22:28:17
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: NorbergsBlogg

Låter som en jätte god pizza.Den ska jag absolut testa att göra. Ha en bra söndag!

Mysig blogg du har föresten!

2009-05-03 @ 13:03:55
URL: http://www.norbergsblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS