') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

TORTELLINIGRATÄNG!


När jag var och storhandlade sist så köpte jag färsk tortellini fylld med mozzarella och tomat.
Verkade ju jättegott!!
Så igår skulle jag göra något på dom tänkte jag.Då blev det en gratäng.
Snabbt skulle det ju gå för klockan började rinna iväg och vi är mitt i "byta-rum-kaos" härhemma.
Mollie ska ju få eget rum nu....liten har blivit stor!
Gratängen tog inte lång tid att göra och den blev lika god som jag tänkt mig!
Passar bra för små magar också!




Smaskens tyckte hela familjen!



Det här behöver du:

4-6 pers

500 g färsk tortellini mozzarella och tomat
3 pkt strimlad bacon
1 finhackad gul lök
C:a 8 skivade champinjoner
2,5 dl grädde (jag hade minimat 4%)
2 dl creme fraiche
1 dl riven vällagrad ost
1 hackad tomat
1 krm cayennepeppar
1 dl hackad färsk gräslök
svartpeppar

Riven ost + ströbröd till gratinering


Så här gör du:

Koka tortellinin enligt anvisningar.Häll av vattnet och lägg över i en gratängform.
Fräs bacon,lök.champinjoner i en stekpanna.Krydda.
Häll i grädde och creme fraiche.Tillsätt den rivna osten o låt den smälta i såsen.
Allra sist rör du i gräslöken.
Häll såsen över tortellinin,lägg på dom hackade tomaterna, strö över den rivna osten o avsluta med att strössla över lite ströbröd.
Sätt in i ugnen c:a 15 min i 200 grader.
Servera med en god sallad  med balsamvinäger

Mmmm.......!




Tortellinin är färdigkokt....





.......såsen är också färdig och skall hällas över......





.........in i ugnen.......





......och nu är den färdig!!

Snabbt och lätt!!




Kommentarer
Postat av: Allice

Gillar snabba recept. Tid har en tendens att försvinna här hemma. Hoppas Mollie mår bra.

2009-03-01 @ 15:43:05
Postat av: Jenny

Haha precis vad jag köpt hem till middag idag !

Jag blev helt förvånad ju, nästan samma ingredienser också fast jag har tortellini med prosciutto istället, prova ngn gång med ricotta, skitgott !



Jag tyckte detta var jättekul, nu kan jag ju se fram emot att laga middagen o säga att Åsa minsann också gör den till kinkiga Ellen :)

2009-03-01 @ 16:15:54
URL: http://beingfamous.blogg.se/
Postat av: I Nadjas kök

Så gott det ser ut!



Nadja

2009-03-02 @ 08:43:28
URL: http://nadjasculiness.wordpress.com
Postat av: Britt

Va gott detta ser ut. Farligt o kolla din blogg så sent på kvällen man blir ju hungrig.

Ska verkligen prova denna rätten ser så mumsigt ut.

2009-03-02 @ 23:18:03
URL: http://derzon.blogg.se/
Postat av: Britt

Va gott detta ser ut. Farligt o kolla din blogg så sent på kvällen man blir ju hungrig.

Ska verkligen prova denna rätten ser så mumsigt ut.

2009-03-02 @ 23:19:09
URL: http://derzon.blogg.se/
Postat av: Linn

Gött! nu ska jag gå och handla ingredienser till detta receptet! =)

2009-06-11 @ 14:21:37
URL: http://linnher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS