') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

PASTA MED BACON OCH OLIVSÅS!


Denna rätten kom till när jag inte visste vad vi skulle ha till middag.
Så det blev lite av varje och det färdiga resultatet blev verkligen gott!
Och snabbt gick det också! Ca 15 min,det kallar jag snabbmat!!
Ibland går det faktiskt snabbare att laga själv än att tex beställa pizza.


I denna rätten hade jag Muttis krossade tomater som Linda på Kryddburken talat så varmt om!
Och jag håller med ,dom var jättegoda!Det kan verkligen vara skillnad på olika krossade tomater.
Jag hittade dessa på Coop i Burlöv.




Enkelt ,snabbt och gott!!!! :P



Det här behöver du:

2-3 pers


2 pkt bacon,strimlade
1 gul hackad lök
½ gul hackad paprika (inte för små bitar)
6 champinjoner skivade
½ ölkorv av valfri sort  skivad i slantar
1 vitlöksklyfta
1 brk krossade tomater
svarta oliver (hur mycket bestämmer du själv)
gröna oliver med pimento (se ovan)
2 msk oregano
Svart peppar.





Krossade tomater från Mutti.....jättegoda!



Så här gör du:


Fräs baconet i en het panna tills dom fått färg.
Lägg över i ett durkslag o låt fettet rnna av.
Torka rent pannan och smält lite smör eller olja och fräs löken, paprikan
och champinjonerna någon minut. Pressa i vitlöken. Tillsätt ölkorven och baconet.
Krydda med oregano och svartpeppar. Häll i tomaterna.
Låt allt koka ihop lite ca 5 min.
Rör i oliverna och låt allt bli genomvarmt.

Servera med pasta och ruccolasallad med tomat,rödlök och lite crema di balsamico.
Lite riven parmesan över  är också gott!





Fina färger blev det i denna pastasåsen...!


Smaklig måltid!



Kommentarer
Postat av: Mia W

Vill du bli länkad? Kika in i min blogg.

2009-03-16 @ 19:39:05
URL: http://www.hejmia.se/
Postat av: Kalasgott

Mums, vilken smarrigt kombination!

2009-03-16 @ 22:09:13
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ah se där! Ja, Muttis slutar du nog inte att köpa! :-D Ser jättegott ut! Mår ni bättre från magsjukan nu? De är verligen inget trevlig alls... nyss "varit" sär vi också!

2009-03-17 @ 18:42:16
Postat av: Birgitta Regander

Mumsigt!:)

Kika gärna in på min sida, jag gjorde en underbar pastasås med mango chutney idag och en annan med pesto i helgen, de finns under pasta eller bildrecept! Får köpa tomaterna nästa gång jag är på Burlöv! Ha det så bra!

KRAM

Birgitta fr Hörby

2009-03-17 @ 21:07:45
URL: http://www.birran6.com
Postat av: Jessica

Det där verkar smarrigt, även om jag skulle hoppat över oliverna.

2009-03-18 @ 11:13:40
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS