') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

INTE FALUKORV NU IGEN.............!!!


Hur många känner inte igen sig i rubriken....?? ;D
Falukorv har man ju nästan alltid hemma. Man köper på sig när det är bra pris i affären för "det är ju bra att ha hemma".Men sen när det skall tillagas så blir det nästan alltid samma rätter.
Korv stroganoff är ju gott men kanske inte för femtielfte gången.;)

Jag stod ialla fall där med tre falukorvar i frysen och var ju tvungen att börja använda dom.
Så jag satsade på hederlig stekt falukorv .Fast i annan form och med lite annorlunda tillbehör och det blev riktigt bra faktiskt!! Jag gjorde en majs och paprikaröra till och bytte ut makaronerna till pastahjul.
Kändes betydligt roligare.




Gott för både små och stora!!


Eftersom jag inte tror att jag behöver lägga ut instruktioner på korven och pastan så ger jag er bara receptet på den goda röran.



Det här behöver du:

1 liten brk majs
1 tärnad röd paprika
ca 5 cm strimlad purjolök
1 dl riven ost (gärna med lite smak)
2,5 dl minimatgrädde (eller annan sort går bra)
svartpeppar.vitpeppar och salt efter smak



Gör så här:

Fräs grönsakerna i lite smör i en kastrull.
Låt fräsa ca 5 min eller tills paprikan mjuknat lite.
Krydda. Häll i grädden ch låt koka upp.
Tillsätt osten och rör om.Det är färdigt när osten är smält.

Servera till den delikata falukorven o pastan:D!!




Tänkte bjuda på några bilder av Mollie som leker i sitt nya rum.
Hon trivs verkligen jättebra där!





Jag hinner inte mer än upp ur sängen förrän jag vill leka.........






.......mamma stör mig inte med din kamera hela tiden....!


Hej så länge!!




Kommentarer
Postat av: Birgitta

Hehe...så fina korvar du gjorde!! Ja, samma känner jag..man gör typ korv i ugn, korvgryta eller stekt med pasta/mos. Så prova gärna min falukorvsgratäng som finns på min blogg! Den blev jättegod utan massa krångel och flera timmar vid spisen!

Ha en fortsatt trevlig kväll i Staffanstorp!

KRAMAR

Birgitta i ett soligt Hörby

Kul att fler fr Skåne matbloggar och vi är nog inte de enda!!

2009-03-18 @ 17:22:07
URL: http://www.birran6.com
Postat av: I Nadjas kök

Haha. lite "blommig falukorv". Kan tänka mig att din lilla fina tjej gillade det skarpt.



Hälsningar Nadja

2009-03-19 @ 10:52:00
URL: http://nadjasculiness.wordpress.com
Postat av: Nitania

Hejsan! Nu har jag startat en ny tävling. Nu har du chansen att vinna en röd digitalkamera från Samsung S630 Fantastiskt va? Även hela 14 tröstpriser utlovas! Delta nu: http://nitania.blogg.se/2009/march/utkast-ny-tavling.html

2009-03-31 @ 10:17:34
URL: http://nitania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS